به گزارش ایران دکونومی، به نقل از ددلاین، با اکران فیلم‌های سینمایی پرفروشی مانند «باربی» و «اوپنهایمر» و نیز «لاک‌پشت‌های نینجا» و «مگ ۲-گودال» فروش باکس‌افیس آمریکا از ۶ میلیارد دلار هم گذشت.

در بازار داخلی آمریکا «باربی» بیش از ۴۰۰ میلیون دلار، «اوپنهایمر» بیش از ۲۰۰ میلیون دلار فروش داشته‌اند و «لاک‌پشت‌های نینجای جهش یافته نوجوان: آشوب جهش‌یافته» و «مگ ۲-گودال» نیز مخاطبان قابل توجهی جذب کردند.

این عدد نسبت به همین زمان در سال گذشته ۲۲ درصد بیشتر است و فروش این آخر هفته (تا پایان یکشنبه) برای همه فیلم‌ها ۱۷۸ میلیون دلار پیش‌بینی شده است که از فروش اولین آخر هفته آگوست ۲۰۱۹ (قبل از کرونا) با فروش ۱۴۸.۹۹ میلیون دلار هم ۲۰ درصد بالاتر رفته‌است. در آن مقطع «هابز و شاو» با فروش چشمگیری که داشت گیشه را تصاحب کرد.

باربی با فروش ۵۴ میلیون دلاری در آخر هفته سوم اکرانش همچنان در صدر باکس‌آفیس قرار دارد، اما رقابت سنگینی بین۳ فیلم «لاک‌پشت‌های نینجای جهش‌یافته نوجوان: آشوب جهش یافته»، «اوپنهایمر» و «مگ ۲-گودال» برای بدست آوردن مقام دوم وجود دارد. پارامونت با فروش ۳۰ میلیون دلاری برای «لاک‌پشت‌های نینجا» و فروش ۴۵ میلیون دلاری در ۵ روز برای این محصول که بودجه ۷۰ میلیون دلاری برای ساخت آن صرف شده، در این رقابت پیشرو است. این فیلم که دومین انیمیشن از مجموعه «لاک‌پشت‌های نینجای جهش یافته نوجوان» و هفتمین فیلم از مجموعه نینجاهاست، با کسب امتیاز ۹۴درصدی در سایت راتن تومیتوز فیلمی مناسب برای کودکان زیر ۱۲ سال هم هست.

«مگ ۲» برادران وارنر (دنباله‌ای بر «مگ» ۲۰۱۸) با بازی جیسون استاتهام هم جمعه‌‌‌ای با فروش ۱۲ میلیون دلار را گذراند که منتظر کسب ۲۸ میلیون دلار در آخر هفته اول اکرانش است و این نتیجه را تقریبا از طریق تبلیغات تلویزیونی و تیزرهایی که داخل سینماها نمایش داده می‌شود بدست آورده‌است، نه تبلیغات بازیگران که به دلیل اعتصاب اجازه این کار را ندارند.

یونیورسال هم با فروش ۲۸.۷ میلیون دلاری در آخر هفته سوم اکران «اوپنهایمر» را پشت سر می‌گذارد که حتی با وجود کاهش ۳۹ درصدی به کار خود ادامه می‌دهد و انتظار می‌رود تا پایان یکشنبه فروشش در آمریکا به ۲۲۸.۵ میلیون دلار برسد. به همین منوال، چهارمین فیلم پرفروش نولان «اوپنهایمر» می‌شود و به عنوان پرفروش‌ترین فیلم درجه R سال خواهد شد و بالاتر از «جان ویک ۴» با فروش داخلی ۱۸۷ میلیون دلار می‌رود.

در همین حال، تا پایان امروز، مجموع فروش «باربی» در آمریکا به ۴۶۰.۴ میلیون دلار می‌رسد که به این معنی است که این فیلم به مرز یک میلیارد دلار در سطح جهانی خواهد رسید.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array