به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، در بین پردرآمدترین بازیگران جهان در سال 2023، چند بازیگر متعلق به دهه 90 و قبل از آن حضور دارند. از دهه 90 تام کروز، ویل اسمیت، لئوناردو دی کاپریو، برد پیت و برخی دیگر از بازیگران کهنه کار در این فهرست قرار دارند که با بازی خود چشم‌انداز سینمای جهان را تغییر دادند.

10 بازیگر پردرآمد جهان در سال 2023:

10- واکین فینیکس

عکس بازیگران پردرآمد

میزان دستمزد: 20 میلیون دلار

ملیت: ایالات متحده

واکین فینیکس برای ایفای نقش شخصیت‌های تیره و نامتعارف در فیلم‌های مستقل محبوب است. او یک بازیگر ماهر و مشهور است که در بین بازیگران پردرآمد جهان رتبه 10 را به خود اختصاص داده است.

9- تام هاردی

گرانترین بازیگر جهان

میزان دستمزد: 20 میلیون دلار

ملیت: انگلیس

تام هاردی نیز یکی از بازیگران مشهوری است که از ابتدای کار خود به طور پیوسته روی صحنه و پرده کار کرده است. اولین حضور او، سریال جوخه برادران ساخته استیون اسپیلبرگ بود. هاردی برای حضور در سریال جوخه برادران تحصیل در درام سنتر لندن را نیمه‌کاره رها کرد. او تا اواسط بیست سالگی با اعتیاد به کوکائین و الکل مبارزه کرد و در نهایت موفق هم شد و از سال ۲۰۰۳ دیگر به مواد مخدر نزدیک نشد. نخستین فعالیت سینمایی خود را در سال ۲۰۰۱ در فیلم «سقوط شاهین سیاه» Black Hawk Down ساختهٔ ریدلی اسکات تجربه کرد.  او در این فیلم نقش لانس تومبلی « Twombly» را ایفا کرد.

8- وین دیزل

بازیگران پردرآمد هالیوود

دستمزد: 20 میلیون دلار

ملیت: ایالات متحده

وین دیزل یا مارک سینکلر در طول سال‌های بازیگری خود به موفقیت و ثروت بالایی دست یافته است و در حال حاضر به عنوان یکی از پردرآمدترین بازیگران جهان شناخته می‌شود. او نه تنها در حال حاضر یک بازیگر شناخته شده است، بلکه مالک شرکت سازنده One Race Films نیز هست.

7- کریس همسورث

ثروتمندترین بازیگران جهان

دستمزد: 20 میلیون دلار

ملیت: استرالیا

کریس همسورث هفتمین نفر در لیست پردرآمدترین بازیگران جهان در سال 2023 است. او پس از بازی در نقش شخصیت ثور در فیلم های MCU به شهرت رسید، کریستوفر همسورث یک بازیگر استرالیایی است و در حال حاضر در هالیوود ایفای نقش می‌کند. بازیگری و هیکل او هر دو مورد توجه و محبوبیت زیادی قرار گرفته و او را به یکی از محبوب‌ترین بازیگران صنعت فیلم سازی تبدیل کرده است.

6- رایان رینولدز

پول دارترین بازیگران جهان با بالاترین دستمزد

دستمزد: 20 میلیون دلار

ملیت: ایالات متحده و کانادا

رایان رینولدز یکی از بااستعدادترین و برجسته‌ترین بازیگران صنعت فیلمسازی هالیوود است و بازی او اغلب مورد تحسین منتقدان و طرفداران قرار گرفته است. او به خاطر بازی در نقش ددپول در فیلمی با همین نام بسیار مشهور است، حرفه بازیگری رایان زمانی شروع شد که او نقش اصلی را در کمدی طنز Two Guys, a Girl, and a Pizza Place دریافت کرد.

ثروتمندترین بازیگر هالیوود کیست؟

جری ساینفلد

5- دواین جانسون

دستمزد بازیگران هالیوود

دستمزد: 22.5 میلیون دلار

ملیت: ایالات متحده

دواین داگلاس جانسون کار خود را به عنوان یک کشتی‌گیر شروع کرد. پس از مدتی به عنوان بازیگری با دستمزد بسیار بالا به سینما پیوست و در حال حاضر جزو پردرآمدترین بازیگران جهان است. جانسون به دلیل دریافت بالاترین دستمزد 5.5 میلیون دلاری برای بازی در فیلم The Scorpion King در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت شد. او اخیراً نقش بلک آدام را بازی کرده است و بدون شک سزاوار رتبه پنجم در لیست پردرآمدترین بازیگران است.

4- برد پیت

دستمزد برد پیت چقدر است

دستمزد: 30 میلیون دلار

ملیت: ایالات متحده

ویلیام بردلی پیت یکی از برترین بازیگران هالیوود است و اغلب به عنوان یکی از قدرتمندترین و تأثیرگذارترین افراد در صنعت فیلم و سرگرمی آمریکا شناخته می‌شود. حرفه بازیگری او در سال ۱۹۸۷ با ایفای نقش در سریال تلویزیونی پربیننده «خیابان جامپ شماره 21» از شبکه «فاکس» آغاز شد. برد پیت متعاقباً در اواخر دهه ۱۹۸۰ در قسمت‌هایی از مجموعه‌های تلویزیونی ایفای نقش کرد. پیت اولین نقش اصلی خود را در سال ۱۹۸۹ در فیلم «اسلشر طبقه برنده» ایفا کرد. بازی در فیلم‌های «تلما و لوییز» در 1991 و «رودخانه‌ای از میان آن می‌گذرد» در 1992، او را به شهرت رساند.

برای ایفای نقش در فیلم بدون عنوان کوشینسکی، دستمزد 30 میلیون دلاری به برد پیت پیشنهاد شده و او را به یکی از پردرآمدترین بازیگران سال تبدیل کرده است.

3- لئوناردو دی کاپریو

لئونادرو دی کاپریو بازیگر پول دار سینما

دستمزد: 30 میلیون دلار

ملیت: ایالات متحده

لئوناردو دی کاپریو به خاطر بازیگری فوق العاده و تطبیق پذیری‌اش معروف است. او جوایز و افتخارات زیادی دریافت کرده و اجرای لئوناردو بسیار مورد استقبال عموم قرار می‌گیرد. دی کاپریو قطعاً یکی از بازیگران مطرح هالیوود است، او هشت بار در رده‌بندی سالانه پردرآمدترین بازیگران جهان قرار گرفته است.

2- ویل اسمیت

دستمزد ویل اسمیت بازیگر

دستمزد: 35 میلیون دلار

ملیت: ایالات متحده

ویل اسمیت با استعدادترین بازیگری است که کار خود را به عنوان یک رپر در اواخر دهه 1980 آغاز کرد و با نام هنری عجیب خود «شاهزاده جدید» محبوب شد. او پس از ایفای نقش در سریال محبوب تلویزیونی «بل-ایر» که نسخه‌ای تخیلی از خودش را بازی کرد، شناخته شد.

1. تام کروز

گران ترین بازیگر هالیوود کیست؟

دستمزد: 100 میلیون دلار

ملیت: ایالات متحده

پردرآمدترین بازیگر جهان کیست؟

تام کروز

تام کروز بیش از 30 سال است که در هالیوود برای اکشن‌های قدرتمند شناخته می شود. او بدون شک یکی از بهترین بازیگران این نسل و همچنین پردرآمدترین بازیگر جهان تا سال 2023 است. آخرین بار او را در فیلم Top Gun Maverick دیدیم که بیش از یک میلیارد دلار در گیشه فروش داشت و درآمد کروز را به حدود 100 میلیون دلار رساند.

منبع: technosports ، edudwar

آخرین اخبار اقتصادی

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array