به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، استیبل کوین جدید مبتنی بر اتریوم پی پال، PYUSD، به عنوان خبر تلخ و شیرینی برای جامعه ارزهای دیجیتال تلقی شده است.

جامعه هشدار می‌دهد در حالی که در نهایت اتریوم می‌تواند جایگاه خود را در پذیرش جریان اصلی پیدا کند، همچنین می‌تواند برای تمرکززدایی و کنترل شخصی دارایی‌ها مشکل‌ساز شود.

استیبل کوین جدید، پی پال یواس‌دی، در 7 آگوست (16 مرداد) راه‌اندازی و توسط پکسوس تراست (Paxos Trust Co)، شرکت پشتیبان BUSDA منتشر شد. بر مبنای اتریوم ساخته شده و برای پرداخت‌های دیجیتال و وب 3 طراحی شده است و شرکت می‌گوید به زودی در دسترس مشتریان ایالات متحده قرار خواهد گرفت.

راه‌اندازی به عنوان یک موهبت برای پذیرش اتریوم در نظر گرفته شده است. آنتونی ساسانو (Anthony Sassano) و رایان شان آدامز (Ryan Sean Adams) معتقدند که استیبل کوین ERC-20، بلاکچین را به سمت تبدیل شدن به لایه پولی اینترنت نزدیک می‌کند.

بر اساس آمار اتر اسکن (Etherscan)، تعداد کاربران فعال روزانه اتریوم در حال حاضر بین 300,000 تا 400,000 است.

با این حال، شان آدامز خاطرنشان کرد که 430 میلیون حساب به طور فعال از پردازشگر پرداخت آنلاین استفاده می‌کنند، که به این معنی است که بیش از 5 درصد از 8 میلیارد نفر از مردم جهان از نظر تئوری می‌توانند از طریق استیبل کوین جدید پی پال به اتریوم وارد شوند.

پی پل

مارتین کوپلمن (Martin Koppelmann)، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران ناسیز (Gnosis)، اضافه کرد که با راه‌اندازی PYUSD در لایه پایه اتریوم، لایه 2 اتریوم نیز می‌تواند با PYUSD تعامل داشته باشد.

دیگران، از جمله قانون‌گذاران، آن را نمونه دیگری از موسسات بزرگتر می‌دانند که از رمزارز استقبال می‌کنند و جان تازه‌ای به سیستم پرداخت سنتی می‌دهند.

در بیانیه 7 آگوست، پاتریک مک‌هنری (Patrick McHenry)، رئیس کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان ایالات متحده، گفت که استیبل کوین‌هایی مانند PYUSD متعلق به پی پال “به عنوان ستونی از سیستم پرداخت قرن بیست و یکم ما نویدبخش هستند.”

با این حال، همه در مورد استیبل کوین جدید پی پال متقاعد نشده‌اند.

چندین ممیز قرارداد هوشمند تاکید کردند که قرارداد هوشمند PYUSD شامل توابع فریزفاندز (freezefunds) و وایپ فروزن فاندز (wipefrozenfunds) است که به ادعای آنها از بردارهای حمله متمرکز در قراردادهای سالیدیتی است.

استیبل کوین جدید پی پل USD دارای نقش محافظت از دارایی است که می‌تواند موجودی شما را در دو تراکنش پاک کند.
در امنیت قراردادهای هوشمند، ما آن را بردار حمله متمرکز می‌نامیم.

— پاشوف (@pashovkrum) 7 آگوست 2023

این نگرانی توسط کریس بلک (Chris Blec)، محقق ارزهای دیجیتال تکرار شد، که معتقد است پی پال در صورت لزوم از عملکردهای بحث برانگیز استفاده خواهد کرد.

سارا هادر (Sarah Hodder)، وکیل دارایی‌های دیجیتال، معتقد است بسیاری از ویژگی‌های استیبل کوین پی پال شبیه ارز دیجیتال بانک مرکزی با سانسور است. حسابرس قرارداد هوشمند دیگری اشاره کرد که قرارداد هوشمند PYUSD را می‌توان در هر زمان توسط پی پال تغییر داد.

در ماه اکتبر (مهر)، پی پال به دلیل یک سیاست بحث برانگیز مورد انتقاد قرار گرفت که باعث می‌شد کاربران به دلیل انتشار اطلاعات غلط 2500 دلار جریمه شوند. این شرکت بعداً عقب نشینی کرد و ادعا کرد که به‌روزرسانی خط‌مشی به اشتباه منتشر شده است.

در همین حال، پاتریک کالینز (Patrick Collins)، مهندس بلاکچین، دیدگاه کمی خنثی‌تر داشت و پیشنهاد کرد که PYUSD می‌توانست حماسی باشد، اما معتقد است برخی از انتخاب‌های مهندسی غیربهینه بودند – مانند انتخاب نسخه قدیمی سالیدیتی برای برنامه‌ریزی قرارداد، که قرارداد را قابل ارتقا می‌کند.

ساسانو همچنین در یک پست جداگانه توضیح داد که در حالی که استیبل کوین پی پال متمرکز است، کاربران اتریوم در انتخاب استفاده از آن آزادند.

پی پال گفت PYUSD ظرف چند هفته آینده عرضه خواهد شد.

به گفته کوین گکو، در زمان نگارش مقاله اتریوم در حال حاضر 1825 دلار قیمت دارد که تقریباً همان قیمتی است که در زمان اعلام پی پال در حدود 10 ساعت پیش ارائه شد. از آن زمان تاکنون فقط نوسانات جزئی در قیمت اتر مشاهده شده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array