به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، ارز دیجیتال بانک مرکزی برزیل (CBDC) که قبلاً به عنوان “رئال دیجیتال” شناخته می‌شد، از این پس با نام تجاری رسمی درکس (Drex) شناخته می‌شود.

در 7 آگوست (16 مرداد)، بانک مرکزی برزیل یک بیانیه مطبوعاتی منتشر کرد که در آن نام تجاری جدید برای CBDC خود را آشکار و توضیح داد. نام تجاری “درکس” که توسط بانک مرکزی توسعه یافته است، مخفف است:

«D» و «r» به Real Digital یا همان رئال دیجیتال اشاره دارد. “e” مخفف الکترونیک است و “x” ایده مدرن بودن و اتصال، استفاده از فناوری دفتر کل توزیع شده (DLT) را منتقل می‌کند.

CBDC

همراه با نام تجاری، بانک مرکزی هویت بصری درکس را بیان کرد. بر روی لوگوی CBDC، دو پیکان، از جمله بر روی D، تحول ارز ملی فیات این کشور، رئال، به نسخه دیجیتال آن را به تصویر می‌کشد، در حالی که انتقال از رنگ‌های آبی به سبز روشن مخفف پیام معامله انجام شد است.

CBDC

طبق گزارش‌ها، در ماه جولای (تیر)، پدرو ماگالهاس (Pedro Magalhães)، توسعه دهنده بلاکچین و بنیانگذار شرکت مشاوره فناوری لورا لبز (Iora Labs)، عملکردهایی را در کد درکس کشف کرده است که به یک مقام مرکزی اجازه می‌دهد تا وجوه را مسدود کند یا موجودی‌ها را کاهش دهد. سال گذشته، فابیو آرائوخو (Fabio Araujo)، اقتصاددان در بانک مرکزی برزیل، توضیح داد که CBDC این پتانسیل را دارد که عملیات بانکی را در این کشور متوقف کند.

هفته گذشته، بانک مرکزی روسیه هویت بصری CBDC خود، روبل دیجیتال را معرفی کرد. نماد بین‌المللی روبل در یک دایره، با ترکیب چهار رنگ اصلی وجود دارد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array