به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، در روزهای اخیر افزایش سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا به همراه نگرانی در مورد بالا رفتن دوباره نرخ بهره و همچنین افزایش ارزش دلار بر قیمت طلا تاثیر گذاشته است.

بازارهای طلا در جلسه معاملاتی روز دوشنبه (16 مرداد 1402) اندکی منفی بوده‌اند، اما همچنان در نزدیکی میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50)قرار دارند، که البته شاخصی است که بسیاری از مردم به آن توجه زیادی دارند. بازار فلزات در حال حاضر بر اطلاعات مربوط به شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا متمرکز شده که قرار است در روز پنجشنبه (19 مرداد 1402) منتشر شود.

تحلیل تکنیکال بازار طلا

طلا

بازارهای طلا در محدوده میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50) قرار گرفته‌اند، که البته این شاخصی است که اهمیت بالایی داشته و توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران را به خود جلب خواهد کرد. علاوه بر این، سطح 2000 دلار در بالا یک رقم بزرگ، گرد و از نظر روانی قابل توجه است که اگر بخواهیم از آن عبور کنیم، می‌توانیم به سطح 2050 دلار برویم، اما من فکر می‌کنم برای تحقق این امر به کاتالیزور بیشتری نیاز است.

بازار طلا همچنان نوسانی است و برای حرکت صعودی صبر زیادی لازم است. در کوتاه مدت، ممکن است بازار به سمت سطح حمایتی 1950 دلاری در محدوده میانگین متحرک نمایی 200 روزه (EMA 200) حرکت کند. در حال حاضر کف مطلق این بازار «سطح 1900 دلار» است، بنابراین اگر بخواهیم از این سطح عبور کنیم و پایین‌تر برویم، به احتمال زیاد شاهد تغییر روند عمده‌ای خواهیم بود.

اخیراً شاهد اندکی عقب‌نشینی بوده‌ایم، اما به نظر می‌رسد که خریداران در حال تلاش برای حمایت از بازار هستند، زیرا ما حول میانگین متحرک نمایی 50 روزه قرار گرفته‌ایم. عبور و حرکت به بالای کندل جمعه (13 مرداد)، امکان حرکت به سطح 2000 دلار را باز می‌کند.

در این شرایط، ما احتمالاً بازاری داریم که می‌توان آن را به‌عنوان «پرچم صعودی» نیز نامید، بنابراین فکر می‌کنم بر اساس تحلیل تکنیکال نیز امکان حرکت صعودی بیشتر وجود دارد. به دلار آمریکا توجه کنید، زیرا همبستگی منفی تا حدودی قوی است، اما این همبستگی گاهی قطع می‌شود، به خصوص در مواقعی که مردم به دنبال خرید دارایی‌های ایمنی هستند.

جالب اینجاست که معامله‌گران طلا عمدتاً افزایش بازدهی خزانه‌داری را نادیده گرفته‌اند. در صورتی که طلا بتواند بالاتر از سطح 1940 دلار قرار گیرد، به سمت مقاومت در محدوده 1975 تا 1985 دلار خواهد رفت.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Fxempire  

آخرین اخبار اقتصادی

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array