به گزارش ایران دکونومی، «سردار ذوالقدری» رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا از صدور گذرنامه زیارتی طی سه روز برای ایام اربعین خبر داد و گفت: تاکنون برای ایام اربعین 1402 حدود 49 هزار گذرنامه زیارتی صادر شده است.

«سردار علی ذوالقدری» درباره آخرین وضعیت صدور گذرنامه جهت حضور مشتاقان اباعبدالله الحسین(ع) در کربلای معلی گفت: با وجود اینکه نخستین‌بار است که گذرنامه زیارتی در کشور صادر می‌شود، هیچ مشکلی در فرآیند کار مشاهده نشده است. او با بیان اینکه برنامه‌ریزی پلیس صدور گذرنامه و تحویل سه روزه از زمان درخواست است، افزود: این مسئله نیز عملیاتی شده اما در برخی روزها که با پیک تقاضا مواجه هستیم ممکن است حداکثر این زمان به پنج روز کشیده شود.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا همچنین درباره صدور گذرنامه‌های عادی و سیاحتی نیز گفت: طبق برنامه‌ریزی این مجوز خروج نیز ظرف حداکثر ۹ روز تحویل متقاضیان خواهد شد. سردار ذوالقدری همچنین به شرایط تحویل گذرنامه‌ها اشاره کرد و افزود: تمامی گذرنامه‌ها از طریق پست تحویل متقاضیان خواهد شد و از مردم می‌خواهیم که از مراجعه حضوری به اداره گذرنامه یا پست جهت جلوگیری از ازدحام و تسهیل در خدمت‌رسانی خودداری کنند.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا همچنین از زائران اربعین خواست که پیش از عزیمت به این سفر معنوی نسبت به دریافت گذرنامه زیارتی اقدام کنند، زیرا هیچ گذرنامه‌ای در مبادی مرزی صادر نخواهد شد. «سردار ذوالقدری» با تاکید بر اینکه مبادی مرزی فقط برای بررسی گذرنامه است، از زائران خواست تا دریافت گذرنامه را به روزهای پایانی ایام اربعین موکول نکند.

ثبت نام گذرنامه زیارتی در پلیس من

برای ثبت نام گذرنامه اربعین کافیست وارد آدرس sakha.epolice.ir شوید و درخواست صدور گذرنامه زیارتی دهید.

مدارک مورد نیاز گذرنامه زیارتی اربعین

تصویر موافقت رسمی همسر برای بانوان دارای همسر.

تصویر گواهی فوت یا طلاق نامه برای بانوانی که همسر آنها فوت شده یا طلاق گرفته‌اند. آن دسته از بانوان متاهل که به دلیل عدم دسترسی به همسر(مفقودالاثر یا غیرقابل دسترس بودن) قادر به اخذ رضایت نمی باشند، صرفاً با ارائه نامه از مرجع قضایی(دادستانی محل سکونت) می‌توانند درخصوص تقاضای اخذ گذرنامه زیارتی اقدام نمایند.

تصویر موافقت رسمی ولی یا قیم برای متقاضیان کمتر از ۱۸ سال (متقاضیان زیر ۱۸ سال درصورت فوت ولی و عدم دسترسی به جد پدری و مشخص نشدن قیم یا ولی قهری با ارائه مجوز از مرجع قضایی یا همان دادستانی محل سکونت می‌توانند درخصوص تقاضای اخذ گذرنامه زیارتی اقدام نمایند.)

درصورتی که در سامانه عکس وجود نداشته باشد بارگذاری عکس رنگی زمینه سفید ۴*۶ (تمام رخ، بدون عینک، بدون کلاه و کراوات، از تاریخ گرفتن آن بیش از یک سال سپری نشده باشد، درمورد دوشیزگان بالای شش سال با رعایت کامل حجاب اسلامی)

کارکنان شاغل در نیروهای مسلح امکان ثبت درخواست گذرنامه زیارتی به صورت اینترنتی ندارند و باید به مراکز پلیس مهاجرت و گذرنامه شهر خود مراجعه نمایند.

به منظور ثبت درخواست صدور گذرنامه زیارتی لازم است اطلاعات آدرس، محل صدور و محل تولد شما در سامانه وجود داشته باشد. درصورتی که اطلاعات محل تولد یا محل صدور وجود ندارد در صفحه اطلاعات فردی آنها را وارد کنید و درصورت عدم وجود آدرس، آدرس خود را در سامانه ثبت نمایید.

منبع: تعادل نیوز

آخرین اخبار اقتصادی

 

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array