به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، گروه ارز دیجیتال (DCG) اکنون به دلیل تراکنش‌های مالی خود که شامل شرکت تابعه خود، جنسیس گلوبال کپیتال (Genesis Global Capital) است، تحت نظارت است. بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش داد که تحقیقات توسط لتیتیا جیمز (Letitia James)، دادستان کل نیویورک انجام شده است.

طبق گزارش‌ها، دادستان‌های فدرال و کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در حال تحقیق بوده و به دنبال مصاحبه با شاهدان احتمالی مرتبط با جنسیس و DCG هستند.

بر اساس این گزارش، بررسی وام‌ها و سایر معاملات انجام شده بین شرکت‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد. DCG سال گذشته فاش کرد که حدود 575 میلیون دلار وام از جنسیس دریافت کرده است. علاوه بر این، مقامات در حال بررسی نامه‌ای از بنیانگذار و مدیرعامل DCG، بری سیلبرت، به سهامداران هستند که در آن به یک سفته 1.1 میلیارد دلاری اشاره شده است، که به گفته وی، ناشی از پذیرش بدهی‌های DCG از جنسیس مرتبط با سقوط صندوق تامینی تری اروز کپیتال (Three Arrows Capital) به اختصار (3AC) است.

به گفته این منابع، سفته و نحوه افشای آن برای سرمایه گذاران، نقطه کانونی این عملیات بوده است. ست دوچارم (Seth DuCharme)، دادستان سابق ایالات متحده، نماینده DCG در این پرونده است.

هنوز مشخص نیست که آیا هر یک از این تحقیقات به شکایات رسمی منجر خواهد شد یا خیر. سخنگوی DCG به بلومبرگ گفت که این شرکت در صورت لزوم با نهادهای نظارتی و آژانس‌های تحقیقاتی همکاری می‌کند. همچنین اضافه کرد که مبادلات بین شرکت‌ها همیشه بر اساس بازوی قیمت گذاری بر نرخ بهره رایج در بازار انجام می‌شود.

جنسیس پس از ماه‌ها مشکلات نقدینگی در بحبوحه بازار نزولی و فروپاشی شرکت‌های رمزارزی مطرح، از جمله 3AC و صرافی کریپتو FTX، در ژانویه (دی ماه) برای فصل 11 ورشکستگی داد. در آن زمان، بایگانی شرکت، بدهی‌های یک تا 10 میلیارد دلاری و دارایی‌ها را در همین محدوده برآورد می‌کرد.

جنسیس بزرگترین طلبکار بدون وثیقه FTX و شرکت‌های وابسته به آن است که 226 میلیون دلار بدهی دارد. این شرکت‌ها اخیراً برای حل و فصل اختلافات به توافق رسیده‌اند.

سبد سرمایه گذاری خطرپذیر DCG شامل گری اسکل (Grayscale)، جنسیس، کوین دسک (CoinDesk) و حدود 200 شرکت دیگر مرتبط با ارزهای دیجیتال است. همچنین دارای سهام در شرکت‌های دیگر، از جمله صرافی رمزارز لونو (Luno) و شرکت مشاوره فاندری (Foundry) است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array