به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، سرویس‌های سرگرمی کمپانی اپل موفق به کسب بیش از 1 میلیارد مخاطب از سراسر جهان شده‌اند.
اپل در جدیدترین جلسه مربوط به گزارش مالی سه‌ماهه سوم سال 2023 این اخبار را به سرمایه‌گذاران خود اعلام کرده است.

سرویس‌های سرگرمی و کاربری کمپانی اپل شامل iCloud، Apple Music، Fitness+، Apple Pay، Apple Card و Apple TV+ هستند. به گفته این غول تکنولوژی، این سرویس‌ها در طی 12 ماه گذشته بیش از 150 میلیون مشترک را به مخاطبان خود افزوده‌اند.

درآمد حاصل از این سرویس‌ها برای کمپانی اپل به 21.2 میلیارد دلار رسیده است که نسبت به سال گذشته حدود 8% افزایش داشته است. اپل موفق شده در این فصل مالی بیش از 25% از درآمد کل خود را به‌دست آورد.

Apple

تأثیر حضور مسی بر افزایش درآمد سرویس‌های خدماتی Apple

مدیرعامل کمپانی اپل، تیم کوک در میان سخنان خود اشاره ویژه‌ای به لیونل مسی، فوتبالیست مشهور و محبوب داشت. این فوتبالیست آرژانتینی که اخیراً به تیم اینترمیامی پیوسته است، باعث جلب توجه بسیاری شده است.
ورود او به آمریکا منجر به عقد قراردادی اختصاصی و 10 ساله میان کمپانی اپل و لیگ برتر فوتبال ایالات متحده آمریکا (Major League Soccer – MLS) شده است.
براساس شواهد اخیر، حضور مسی در لیگ فوتبال آمریکا تا همین لحظه هم باعث افزایش چشمگیر مخاطبین سرویس Apple TV+ شده است؛ البته باید صبر کرد و دید که تأثیر حضور او تا چه زمانی برای اپل منفعت خواهد داشت.

تیم کوک در این باره گفت: “ورود ماه گذشته اسطوره افسانه‌ای، لیونل مسی به لیگ آمریکا باعث شده تا موج انبوهی از طرفداران برای تماشای او به سرویس استریم MLS Season Pass مراجعه کنند.”
سرویس استریم MLS Season Pass تحت نظارت کمپانی اپل فعالیت می‌کند و بازی‌های لیگ MLS را پوشش می‌دهد.

در اوایل هفته گذشته نیز اپل اعلام کرده بود که مبلغ کل سپرده‌های مربوط به حساب‌های سرمایه‌گذاری سرویس Apple Card از عدد 10 میلیارد دلار گذشته است.
این سرویس مالی در ماه آوریل سال جاری راه‌اندازی شده و در ماه مارچ اپل نرخ APY (درصد بازدهی سالیانه) 4.15% را به کاربران ارائه داده است.
همچنین پس از چندین بار تأخیر، بالاخره خدمات “الان بخرید؛ بعداً پرداخت کنید” (Pay Later) نیز راه‌اندازی شده است.

به‌صورت کلی، مدیران اجرایی اپل از عملکرد خوب سرویس‌های سرگرمی و کاربردی در فصل مالی جاری رضایت‌خاطر داشته‌اند.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array