به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی OpenAI برای بازگرداندن کاربران تازه از دست رفته خود دست به‌کار شده و تصمیم گرفته با آپگرید کردن سیستم هوش مصنوعی ChatGPT، مدل زبانی GPT-4 را به‌عنوان مدل پیش‌فرض آن قرار دهد.

این کمپانی با انتشار پستی جدید در X (توییتر سابق) اعلام کرده که آپدیت‌های متعددی برای ارتقای تجربه کاربری و بهبود عملکرد این هوش مصنوعی درنظر گرفته شده است. این آپدیت‌ها هفته آینده در این سیستم اعمال خواهند شد و به‌صورت کلی شامل نمونه دستوراتی برای ارسال به این چت‌بات، نمونه پاسخ‌های پیشنهادی و مدل زبانی GPT-4 به‌عنوان مدل پیش‌فرض سراسری خواهند بود.

نمونه دستورات جدید به کاربران اجازه می‌دهند تا سؤالات خود را بهتر مدیریت کرده و در قالب صحیح‌تر و کاربردی‌تری از این چت‌بات بپرسند. پاسخ‌های پیشنهادی نیز به چت‌بات ChatGPT اجازه می‌دهند تا بتواند روال صحیح مکالمه را به‌خوبی طی کرده و بحث و گفتگوی عمیق‌تری را با کاربران داشته باشد.

مدل زبانی GPT-4، مدل زبانی پیش‌فرض

مهم‌ترین و قابل‌توجه‌ترین تغییر اعمال شده در این چت‌بات، بهره‌گیری از مدل زبانی GPT-4 به‌عنوان مدل زبانی پیش‌فرض است. جدیدترین و پیشرفته‌ترین دستاورد کمپانی هوش مصنوعی OpenAI حالا جایگزین مدل زبانی GPT-3.5 شده است.
مشترکین سرویس اشتراکی ChatGPT Plus به‌صورت اتوماتیک مدل زبانی GPT-4 را در اختیار خواهند داشت و جالب اینجاست که این چت‌بات هوش مصنوعی مدل دلخواه کاربران را به‌خاطر خواهد سپرد و آنان را از جابه‌جایی میان مدل‌های زبانی مختلف بی‌نیاز خواهد کرد.

شایان ذکر است که نسخه اندروید این چت‌بات پس از مدت‌ها انتظار حدود 10 روز پیش به کاربران عرضه شده بود.

ChatGPT

بهبود عملکرد در نسخه جدید ChatGPT

همچنین این آپدیت جدید به کاربران این آزادی عمل را می‌دهد که به‌صورت همزمان چندین فایل را آپلود کرده و تحلیل و بررسی ChatGPT را به‌صورت آنی و یکپارچه برای تمام این فایل‌ها دریافت کنند. این قابلیت با نسخه‌ی بتا Code Interpreter در دسترس تمام کاربران اشتراکی ChatGPT Plus خواهد بود.

یکی دیگر از تغییرات اعمال شده در این آپدیت، بهبود زمان صرف شده برای لاگین کردن کاربران است. پس از ارائه این آپدیت کاربران می‌توانند تا سقف دو هفته به‌صورت مدوام در این سیستم حاضر باشند و تا دو هفته دیگر نیازی به لاگین مجدد نخواهد بود. همچنین کمپانی OpenAI با طراحی مجدد صفحه لاگین آن را کاربر پسندتر کرده است.

برای دسترسی راحت‌تر به امکانات و خدمات چت‌بات هوش مصنوعی ChatGPT، کمپانی OpenAI چند کلید میانبر و کاربری را به کاربران معرفی کرده است. برای مثال، دستور “Ctrl + Shift + C” بلوک‌های کد را کپی می‌کند و دستور “Ctrl + /” فهرست کامل میانبرها را در معرض نمایش قرار می‌دهد.

مدل زبانی GPT-5 در راه است؟

مدت‌ زیادی‌ست که شایعاتی مبنی بر توسعه و گسترش مدل زبانی GPT-5 توسط کمپانی OpenAI به گوش می‌رسد. اولین بار در ابتدای سال جاری اخبار مربوط به این مدل زبانی منتشر شده بود که چند روز بعد سم آلتمن در سخنرانی خود در دانشگاه MIT این شایعات را تکذیب کرد.

سپس، حدود دو ماه پیش آلتمن با حضور در کنفرانسی خبری مجدداً اخبار مبنی بر توسعه GPT-5 را تکذیب کرده و گفته بود: “ما در حال کار بر روی ایده‌های جدیدی که به این مدل زبانی مرتبط هستند، هستیم؛ اما قطعاً در حال توسعه این مدل زبانی نیستیم و مدت زمان بسیاری با آغاز به‌کار بر آن فاصله داریم.” اما در هرصورت، این شایعات روزبه‌روز شدت گرفته و شواهد بسیاری حاکی از پیش‌روی این پروژه هستند.

مدل زبانی GPT-5 پیشرفته‌ترین و کامل‌ترین دستاورد OpenAI تاکنون خواهد بود و انتظار قابلیت‌هایی از جمله کاهش توهمات، قابلیت‌های چندوجهی (توانایی دریافت و تحلیل متن، عکس، ویدیو و غیره)، بهبود ظرفیت حافظه و پارامترهای بیشتر را از آن خواهیم داشت.

لازم به‌ذکر است که هنوز هیچ‌گونه خبر و تأییدیه‌ رسمی مبنی بر توسعه و ارائه مدل زبانی GPT-5 توسط کمپانی OpenAI منتشر نشده است؛ اما با توجه به سیر عملکرد و پیشرفت این کمپانی، چنین پروژه‌ای دور از ذهن نخواهد بود.

منبع: gizmochina

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array