به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی Warner Bros. Discovery (WBD) در روز پنجشنبه هفته گذشته گزارش مربوط به فصل دوم مالی سال 2023 خود را منتشر کرد.

براساس مفاد این گزارش، جمعاً در سه سرویس استریم HBO Max، Discovery+ و Max (ادغامی از همین دو سرویس) بیش از 1.8 میلیون نفر از مخاطبان خود را از دست داده است.

در حال حاضر این کمپانی جمعاً 95.8 میلیون نفر کاربر دارد که در مقایسه با آمار 97.6 میلیونی مربوط به سه‌ماه نخست سال 2023، حدوداً 2 میلیون کمتر است.

Max

دلیل ریزش مخاطبین Discovery+ و HBO Max

بخشی از این ریزش مخاطبین مربوط به ادغام اخیر دو سرویس استریم HBO Max و Discovery+ با یکدیگر است. کمپانی Discovery، زیرمجموعه استودیوی Warner Bros در اوایل بهار سال جاری تصمیم گرفت این دو سرویس را به یک محصول واحد به‌نام Max تبدیل کند.

شرکت Discovery، وعده پلتفرمی بهبود یافته و با عملکرد و تجربه کاربری بهتر را به مردم داده است. و بیان کرده تمام محتواهای موجود در این دو سرویس را به یک پلتفرم پیشرفته‌تر منتقل خواهد کرد.

به همین دلیل، بخشی از ریزش کاربران سرویس استریم Max نمایانگر مخاطبانی است که اشتراک اضافی خود را کنسل کرده‌اند و تا آداپته‌شدن با یک سرویس مشترک به زمان بیشتری نیاز دارند.

البته کمپانی WBD ادعا کرده که انتظار افت تعداد مخاطبین را داشته است. همچنین کارشناسان مؤسسه مالی Goldman Sachs نیز پیش‌بینی کرده بودند که احتمالاً ادغام این دو محصول با یکدیگر منجر به از دست رفتن بیش از 4 میلیون از کاربران HBO Max و Discovery+ خواهد شد.

مدیرعامل کمپانی WBD، دیوید زاسلاو، در طی جلسه گزارش مالی سه‌ماهه دوم سال 2023، به قصد جلب اعتماد و اطمینان‌خاطر دادن به سرمایه‌گذاران خود گفت: “روند ادغام دو سرویس استریم HBO Max و Discovery+ و آغاز به کار رسمی Max با توجه به شرایط فعلی کاربران آمریکایی بسیار خوب پیش رفته است. با اینکه این پروسه منجر به از دست رفتن بخشی از مخاطبین این سرویس‌های استریم شد؛ اما به‌صورت کلی آمار به‌دست آمده از نتایج پیش‌بینی شده بسیار بهتر و قابل قبول‌تر هستند.”

Max

آغاز به‌کار سرویس استریم جدید Max

سرویس استریم جدید Max در روز 23 می (2 خرداد) در دسترس کاربران قرار گرفته بود. در هفته ابتدایی عرضه بیش از 70% از کاربران سرویس HBO Max به این سرویس جدید مهاجرت کردند. به گفته جی.بی. پرت، مدیرعامل و رئیس بخش سرویس‌های استریم جهانی WBD اظهار کرده بود که در طی پروسه این جابه‌جایی، سرویس استریم Discovery+ بخشی از کاربران خود را از دست داده است.

همچنین این کمپانی امروز اعلام کرده که سرویس استریم Max مجهز به قابلیت لایو استریم شده و از این پس برنامه‌های زنده ورزشی و بخش مربوط به اخبار در آن پوشش داده خواهد شد.

میزان درآمد کلی کمپانی Warner Bros در سه‌ماهه دوم مالی سال 2023 به 10.36 میلیارد دلار رسیده، که این آمار در فصل اول مالی امسال 10.7 میلیارد دلار بوده است.
کارشناسان روزنامه Wall Street رقم 10.46 میلیارد دلار را برای این کمپانی پیش‌بینی کرده بودند.

همچنین ضرر مالی این شرکت 1.24 میلیارد دلار گزارش شده که نسبت به آمار 1.07 میلارد دلاری فصل مالی پیشین افزایش داشته است.
به گفته این کمپانی، از زمان نهایی‌سازی ادغام این دو سرویس استریم بیش از 9 میلیارد دلار از قروض تصویه شده که 1.6 میلیارد دلار آن مربوط به این فصل مالی بوده است.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array