به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، رگولاتور مالی استرالیا از ایتورو (eToro) به دلیل قرارداد خود برای CFD شکایت کرده است و مدعی است که پلتفرم معاملاتی هنگام ارائه قراردادهای مشتقه اهرمی به سرمایه گذاران خرد از تست‌های غربالگری کافی استفاده نکرده است.
کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه گذاری استرالیا (ASIC) در 3 آگوست (12 مرداد) گفت که رسیدگی دادگاه فدرال را در مورد محصول CFD eToro به دلیل هدف قرار دادن بازار بسیار گسترده و نقض قوانین طراحی و توزیع آغاز کرده است.
CFDها نوعی قرارداد مشتقات اهرمی هستند که به خریداران اجازه می‌دهند تا در مورد تغییرات قیمت یک دارایی اساسی مانند نرخ ارز، شاخص‌های بازار سهام، تک سهام، کالاها یا ارزهای دیجیتال که همگی eToro ارائه می دهد، بررسی کنند.
ASIC ادعا کرد CFDهای ارائه شده توسط eToro پرخطر هستند و آزمایش غربالگری بازار هدف این پلتفرم به درستی مشتریان نامناسب را از تجارت محصول حذف نکرد و اظهار داشت:

“تست غربالگری eToro بسیار سخت بود که شکست بخورد و برای حذف مشتریانی که احتمالاً محصول CFD برای آنها مناسب نبود، فایده‌ای نداشت.
به عنوان مثال، مشتریان می‌توانند پاسخ‌های خود را بدون محدودیت اصلاح کنند و در صورت انتخاب پاسخ‌هایی که می‌تواند منجر به شکست آنها شود، از مشتریان خواسته می‌شود.”

eToro

CFDهای کریپتو EToro اجازه می‌دهد تا دو برابر اهرم روی دارایی‌های خاص اعمال شود. برخی دیگر سهام، ارزها، کالاها و فلزات گرانبها را پوشش می‌دهند.
در اطلاعیه بایگانی ASIC آمده است که ریسک‌های محصول CFD در جایی که دارایی‌های زیربنایی ریسک‌های خاص خود را دارند، افزایش می‌یابد، که شامل «محصولات بسیار پرخطر مانند دارایی‌های رمزارزی» می‌شود.
رگولاتور همچنین ادعا کرد که بازار هدف CFD eToro بسیار گسترده است، جایی که کاربرانی که درکی از خطرات معاملاتی CFD نداشتند همچنان می‌توانند در محدوده هدف آن قرار بگیرند.


ASIC ادعا می کند که بین 5 اکتبر 2021 تا 14 ژوئن 2023 (13 مهر 1400 تا 24 خرداد امسال)، تقریباً 20000 از مشتریان eToro در معاملات CFD پول خود را از دست داده‌اند.

یکی از سخنگویان eToro به کوین تلگراف گفت که از آن زمان در تعیین بازار هدف CFD خود تجدید نظر کرده است.
سخنگو گفت: “این روندها مربوط به دوره زمانی 5 اکتبر 2021 تا 29 ژوئیه 2023 است. eToro استرالیا اکنون با تعیین بازار هدف بازنگری شده برای CFDها کار می‌کند.”
EToro اضافه کرد که هیچ تاثیر یا اختلالی در سرویس آن وجود ندارد. در حال بررسی ادعاهای ASIC است و بر این اساس پاسخ خواهد داد.
سارا کرت (Sarah Court)، معاون رئیس ASIC گفت که صادرکنندگان CFD «نمی‌توانند به سادگی بازارهای هدف خود را برای تطبیق با پایگاه‌های مشتریان فعلی مهندسی معکوس کنند» و از عدم انطباق ادعایی eToro ابراز ناامیدی کرد.
در ایالات متحده، eToro تجارت چهار رمزارز را به دلیل برچسب‌گذاری توکن‌ها به عنوان اوراق بهادار در دادخواست‌های کمیسیون بورس و اوراق بهادار متوقف کرد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array