به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بعد از مدت‌ها انتظار، سرانجام رویداد هاوینگ لایت کوین (LTC) به پایان رسید و پاداش بلوک شبکه با رسیدن به 6.25 واحد LTC به نصف کاهش یافت.

روز دوم آگوست (11 مرداد)، بلاکچین لایت کوین روند هاوینگ خودکار خود را در ارتفاع بلوک 2,520,000 پشت سر گذاشت. ماینرهای لایت کوین (LTC) اکنون نیمی از پاداش قبل را دریافت می‌کنند و زمان برای رویداد هاوینگ بعدی تقریباً برای چهار سال دیگر دوباره تنظیم شد.

چارلی لی (Charlie Lee)، بنیانگذار لایت کوین، در مورد اختلاف بین تایمرهای مختلف شمارش معکوس برای انجام هاوینگ اظهار نظر کرد و نشان داد که NiceHash دقیق‌ترین آنها است. با این حال، همه آنها در مورد تاریخ 2 آگوست به توافق رسیدند.

هاوینگ لایت کوین

تاثیرات هاوینگ بر عملکرد شبکه لایت کوین

شایان ذکر است که بعد از ثبت رکورد تاریخی 110 دلار در آوریل 2022 (فروردین 1401)، قیمت لایت کوین (LTC) روندی نزولی در پیش گرفته است و این روند از اوایل ماه جولای شدت بیشتری گرفت. این دارایی که به عنوان نقره دیجیتال نیز شناخته می‌شود، در حال حاضر در حدود تراز 92 دلار در نوسان است. این محدوده قیمت تقریباً به مدت دو هفته حفظ شده است.

استفان پِیر (Stephen Pair)، مدیر عامل بیت‌پی (BitPay)، در مورد پذیرش لایت‌کوین به‌عنوان یک روش پرداخت، به کوین تلگراف گفت که پرداخت‌های انجام شده در شبکه بلاکچین لایت‌کوین و لایتنینگ بیت‌کوین اخیراً بهترین ماه‌های تاریخی خود را در این پلتفرم پرداخت جهانی سپری کرده‌اند.

ازماه ژوئن، در پلتفرم بیت‌پی شاهد پیشی گرفتن پرداخت‌های لایت کوین (LTC) از بیت کوین بوده‌ایم، به طوری که این دارایی به گزینه پرداخت برتر کاربران تبدیل شده و اکنون 35 درصد از تراکنش‌های این پلتفرم را تشکیل می‌دهد. بیت‌پی ادعا می‌کند که طی 30 روز گذشته، 57949 تراکنش مربوط به این رمزارز را پردازش کرده است.

پرداخت های لایت کوین
پرداخت‌های انجام شده با رمزارزها در پلتفرم پرداخت بیت‌پی: BitPay

گفتنی است که لایت کوین، اکنون با ارزش بازاری در حدود 6.37 میلیارد دلار و  حجم معاملات روزانه 860 میلیون دلاری در رتبه یازدهم بازار کریپتو ایستاده است و با 6.10 درصد افت روزانه، با قیمت 86 دلار و 75 سنت معامله می‌شود. به‌علاوه، در حال حاضر 73.5 میلیون LTC از حداکثر عرضه 84 میلیونی آن در گردش بازار وجود دارد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array