به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، طبق اعلامیه 2 آگوست (11 مرداد)، برنامه چت بلاکچین اوپن چت (OpenChat) به کاربران امکان می‌دهد سرورهایی شبیه به دیسکورد به نام “جوامع (Communities)” ایجاد کنند.
OpenChat یک برنامه چت مبتنی بر بلاکچین است که در شبکه کامپیوتر اینترنتی (ICP) اجرا می‌شود. این گروه‌های چت عمدتاً استفاده مبتنی بر رمزارزها را تسهیل می‌کند و دارای چندین هزار عضو نیز می‌باشد.

چت

LootMoneyArmy (3201 عضو)، Magnetic (2703 عضو) و DFinityVN (2597 عضو) نمونه‌هایی از گروه‌های OpenChat هستند.
تیم توسعه اپلیکیشن برای اولین بار ویژگی جوامع را در ماه فوریه (بهمن 1401) اعلام کرد. در آن زمان، آنها مشاهده کردند که کاربران به دلایلی متفاوت از آنچه در ابتدا پیش‌بینی می‌شد، از OpenChat استفاده می‌کردند. در حالی که توسعه‌دهندگان در ابتدا قصد داشتند از جوامع به عنوان یک برنامه پیام‌رسانی فوری مشابه واتساپ یا سیگنال (Signal) استفاده کنند، به نظر می‌رسید که کاربران نهایی علاقه بیشتری به استفاده از این برنامه برای تشکیل گروه‌های عمومی و ایجاد انجمن‌ها داشته باشند.


در حالی که توسعه دهندگان از این علاقه استقبال کردند، آنها همچنین توضیح دادند که OpenChat فاقد سیستم سلسله مراتبی مورد استفاده در برنامه‌هایی مانند دیسکورد یا Slack است. این امر مانع از آن شد که مدیران گروه از آن برای ایجاد زیرگروه‌ها برای متمرکز نگه‌داشتن مکالمه بر موضوعات خاص استفاده کنند و در نهایت باعث می‌شود گروه‌ها در OpenChat کمتر از آنچه که می‌توانستند مؤثر باشند.

تیم قول داده است که این مشکل را با پیاده سازی جوامع در آینده برطرف کند و این برنامه را برای کاربران علاقه‌مند به پیوستن به گروه‌ها مناسب‌تر کند. این ویژگی جدید گروه‌های فعلی را با «انجمن‌ها» جایگزین می‌کند و به مدیران این امکان را می‌دهد تا گروه‌هایی را در این جوامع ایجاد کنند، مشابه روشی که دیسکورد کانال‌هایی را در سرورها دارد. در این پست آمده است که ادمین‌ها همچنین می‌توانند جوامع خود را خصوصی کنند و عملکردی مشابه گروه Slack به آنها بدهند.


در اطلاعیه 2 آگوست آمده است که جوامع اکنون راه‌اندازی شده و در برنامه در دسترس است.
جولیان جفس (Julian Jeffs) ، یکی از بنیان‌گذاران OpenChat در گفتگو با کوین تلگراف گفت که جوامع در نهایت به پروتکل‌های رمزارزی اجازه می‌دهد تا جوامع را مستقیماً از وب‌سایت‌های خود بسازند و نیاز به دانلود برنامه‌های خارجی مانند دیسکورد یا تلگرام را از بین ببرند.
جفز توضیح داد: «یک چیز قابل توجه دیگر در نقشه راه که جوامع تسهیل خواهند کرد، ارائه یکپارچه سازی با سایر برنامه‌ها در اکوسیستم است. بسیاری از برنامه‌های دیگر وجود دارند که می‌خواهند یک عملکرد چت در داخل داشته باشند، اما لزوماً نمی‌خواهند کاربران خود را به خارج از وب‌سایت یا برنامه خود بفرستند.»

جفز همچنین توضیح داد که تیم در حال آزمایش چندین طرح برای این سیستم “ادغام جوامع” آینده است. یک مفهوم ارائه “همگام سازی سرور به سرور” بین OpenChat و هر پروژه است، در حالی که گزینه دیگر ایجاد مجموعه‌ای از اجزای جلویی است که پروژه‌ها می‌توانند “در رابط یا اینترفیس” خود قرار گیرند. در هر صورت، این ادغام به کاربران پروتکل‌های Web3 اجازه می‌دهد تا با سایر کاربران چت کنند و بدون نیاز به دور شدن از برنامه‌هایی که از آن‌ها استفاده می‌کنند، پشتیبانی فنی را از مدیران دریافت کنند.
این تیم تاکید کرد که ویژگی “ادغام” در زمان راه‌اندازی بخشی از جوامع نخواهد بود، اما برنامه‌ریزی شده است که در پچ بعدی پیاده‌سازی شود.

دیسکورد و تلگرام دو برنامه پیام رسانی پرکاربرد در جامعه کریپتو هستند، اما این پلتفرم های Web2 به کاربران اجازه نمی‌دهند با استفاده از هویت Web3 خود پیام ارسال کنند. این مورد می‌تواند منجر به کلاهبرداری کاربران توسط افرادی شود که ادعا می‌کنند دارندگان کیف پول‌هایی هستند که در واقع کنترل نمی‌کنند.
OpenChat پروژه‌ای است که سعی در حل این مشکل دارد. مثال دیگر Grill.chat است که بر روی زنجیره پولکادات اجرا می‌شود اما به دارندگان کیف پول اتریوم اجازه می‌دهد با استفاده از نام کاربری اتریوم خود چت کنند. ویژگی پیام‌رسانی جدید کیف پول کوین بیس نمونه دیگری از حرکت رو به رشد برای امکان چت مبتنی بر کیف پول است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array