به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی متا درحال آماده‌سازی مراحل عرضه و رونمایی از جدیدترین دستاورد هوش مصنوعی خود در ماه آینده است.

براساس اخبار منتشر شده توسط روزنامه Financial Times، این چت‌بات‌های هوش مصنوعی دارای شخصیت‌های مجازی (persona) مختلفی هستند.
هدف از طراحی این چت‌بات‌ها برقراری ارتباط و مکالمه‌ای کاملاً انسان‌گونه با کاربران در بستر پلتفرم‌های این کمپانی از جمله فیسبوک، اینستاگرام، واتساپ و اپلیکیشن پیام‌رسان Messenger است.

براساس شنیده‌ها، هرکدام از این چت‌بات‌ها دارای یک شخصیت مجازی اختصاصی هستند و در زمینه‌های مختلفی مثل سیر و سفر کاربران را راهنمایی می‌کنند. حتی یکی از این چت‌بات‌ها به گونه‌ای طراحی شده که مانند آبراهام لینکن رفتار کرده و با کاربران صحبت کند!

ممکن است دستاوردهای جدید متا در زمینه هوش مصنوعی ماه آینده میلادی عرضه شوند. شنیده‌ها حاکی از آن هستند که عرضه این چت‌بات‌ها از نظر متا راه جدیدی برای افزایش نرخ تعامل کاربران با پلتفرم‌های این کمپانی است.
علاوه بر جنبه بازی و سرگرمی، کاربران همچنین می‌توانند به‌کمک این چت‌بات‌ها در سراسر این شبکه‌های اجتماعی برای موضوعات دلخواه خود جستجو کرده و حتی پیشنهادات اختصاصی دریافت کنند.

متا

کاربرد چت‌بات‌های شخصیت مجازی متا

به گزارش روزنامه Financial Times علاوه بر مزایایی مانند افزایش میزان تعامل کاربران و زمان صرف شده در پلتفرم‌های مختلف متا، این چت‌بات‌ها قادرند داده‌های مفید مختلفی را درباره کاربران جمع‌آوری کرده و درنتیجه مسیر کمپانی متا را برای نمایش محتواهای مرتبط‌تر و تبلیغات وسوسه‌انگیزتر به این افراد هموار سازد.

تبلیغات هدفمند (Targeted advertising) معمولاً واکنش منفی نهادهای نظارتی را در پی دارند و با درنظر گرفتن این احتمال، بعید نیست که مسائل مربوط به حریم خصوصی مجدداً مطرح شده و مانعی برای عرضه این چت‌بات‌ها شوند.

شایان ذکر است که متا تنها کمپانی‌ای نیست که علاقه‌مند است تا دسترسی کاربران خود به این چت‌بات‌های شخصیت مجازی را مهیا سازد.
در ماه فوریه پلتفرم Snapchat نیز از چت‌بات اختصاصی خود به‌نام “My AI” رونمایی کرده بود که از تکنولوژی GPT کمپانی OpenAI قدرت می‌گیرد.

در طی جلسه گزارش مالی فصل اخیر متا، زاکربرگ به کارکنان خود گفته بود که این کمپانی درحال توسعه ابزارهای جدید هوش مصنوعی مختلفی می‌باشد که در زمینه‌های مختلفی به کار خواهند آمد.

مدیرعامل متا در این جلسه بیان کرد: “ما همچنین درحال توسعه چندین ابزار کاربردی و محصول جدید بر مبنای مدل زبانی Llama 2 هستیم که به‌وسیله آن خدمت‌رسانی مسئولانه‌تری را به کاربران ارائه دهیم.”
او باور دارد این ابزارهای پیشرفته می‌توانند در نقش مشاور، راهنما و یا دستیار ظاهر شده و به کاربران خدمات و توصیه‌های موردنیاز را برای تعامل با دیگر کسب‌وکارها و تولیدکنندگان محتوا ارائه دهند.

یکی از این ابزارهای جدید مختص استفاده از اینستاگرام است و به نحوی، این ابزار هوش مصنوعی قرار است به جنگ هوش مصنوعی برود! کمپانی متا قصد دارد با توسعه ابزار جدیدی برمبنای مدل زبانی Llama 2 در اینستاگرام، محتواهای ساخته شده توسط این تکنولوژی با برچسبی اختصاصی از دیگر محتواها تمایز دهد و از گمراه شدن کاربران خود جلوگیری کند.

پیش‌بینی می‌شود اطلاعات بیشتری در زمینه پروژه‌های هوش مصنوعی کمپانی متا (Meta AI) در طی رویداد توسعه Connect در ماه سپتامبر امسال منتشر شود.

منبع: techcrunchThe Verge

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array