به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، سری مسابقات اتومبیلرانی تویوتا جی.آر کاپ (Toyota GR Cup) توسط شرکت خودروسازی ژاپنی تویوتا گازو ریسینگ (Toyota Gazoo Racing) در آمریکای شمالی برگزار می‌شود؛ اخیراً اعلام کرده است که قصد دارد اهدای جوایز دیجیتالی و ثبت رکورد عملکرد راننده‌های خود را در شبکه بلاکچین پالیگان آغاز کند.

جوایز دیجیتالی تویوتا
جوایز دیجیتالی تویوتا. منبع: تویوتا

هدف تویوتا از ورود به دنیای بلاکچین

طبق بیانیه مطبوعاتی شرکت، این سیستم جدید جوایز درون زنجیره‌ای شامل جوایز دیجیتالی برای رانندگانی خواهد بود که در سکوهای اول تا سوم این مسابقات می‌ایستند. محتویات دفترکل نیز شامل آمار مربوط به مسابقه و عملکرد راننده‌ها خواهد بود.

به گفته جک ایروینگ (Jack Irving)، مدیر بازرگانی اجرایی توسعه مسابقات تویوتا (TRD)، هدف این برنامه قراردادن دستاوردهای رانندگان درون زنجیره و فراهم کردن امکان تعامل طرفداران با آنها است:

«بلاکچین به ما کمک می‌کند تا یک رکورد دیجیتالی دائمی از دستاوردهای رانندگان داشته باشیم که می‌توانند آن را با دوستان، خانواده و طرفداران خود به اشتراک بگذارند. این صنعت به ما امکان می‌دهد فرصت‌های جدیدی برای معرفی طرفداران مسابقات اتومبیلرانی به شرکای خود ایجاد کنیم.»

لیگ تویوتا گازو و جام جی.آر (GR) در قالب یک سری رویداد طرفدار محور طراحی شده‌اند. رانندگان جام جی.آر (GR) در دنیای واقعی، دقیقاً مانند روند بازی محبوب‌ترین بازی‌های ویدیویی مسابقه‌ای فعلی، با یک وسیله نقلیه استوک (در این مورد، Toyota GR86) کار خود را شروع می‌کنند که فقط آپشن‌های موجود در کارخانه را دارد.

سپس خودروی راننده به گاراژ TRD فرستاده می‌شود (اصطلاح “gazoo” به معنای “گاراژ” است) و در آنجا به تجهیزات رسمی مسابقه تویوتا مجهز می‌گردد. این کار باعث می‌شود رانندگان هنگام شروع مسابقه در شرایط برابر قرار گیرند، زیرا سخت‌افزار آنها در سراسر شبکه استاندارد شده است.

تویوتا از سال 2016، زمانی که در پروژه‌ای مشارکتی برای تحقیق و توسعه فناوری‌های بلاکچین، به کنسرسیوم R3 پیوست، در فضای بلاکچین حضور داشته است. این شرکت متعاقباً زیر مجموعه خود با نام تویوتا بلاکچین لبز را در سال 2019 تأسیس کرد.

در حال حاضر مشخص نیست که آیا طرفداران این مسابقات می‌توانند به طور مستقیم با این جوایز دیجیتالی تعامل داشته باشند یا اینکه آیا این شرکت قصد دارد مجموعه کلکسیون‌های دیجیتال تولید کند یا خیر. طبق بیانیه مطبوعاتی منتشرشده، رانندگان می‌توانند قبل و بعد از هر رویداد، “به سرعت و به راحتی” به دستاوردهای قبلی خود دسترسی داشته باشند.

گفتنی است که سری بعدی این مسابقات قرار است روزهای چهارم تا ششم آگوست (13 تا 15 مرداد) در Big Machine Music City Grand Prix در نشویل، تنسی برگزار شود.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array