به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شرکت خرده‌فروشی بازی‌های آنلاین گیم استاپ (GameStop) اعلام کرده است که به دلیل «عدم قطعیت نظارتی در فضای کریپتو»، کیف پول‌های دیجیتالی خود را از ماه نوامبر (آبان ماه) از بازار حذف می‌کند.

شرکت گیم استاپ در اطلاعیه‌ای که در وب‌سایت خود منتشر کرد، گفت نسخه‌های iOS و افزونه کروم کیف‌پول این شرکت از اول نوامبر دیگر در دسترس کاربران قرار نخواهند داشت. این شرکت به کاربران خود توصیه کرد که اطمینان حاصل کنند که تا اول اکتبر (9 مهر) به عبارت‌های عبور خود دسترسی دارند. این کیف‌پول‌ها به کاربران اجازه می‌دهد ارزهای دیجیتال و توکن‌های غیرمثلی یا همان NFTهای خود را مدیریت کنند.

اطلاعیه گیم استاپ (GameStop)
اطلاعیه گیم استاپ (GameStop) برای کاربران کیف پول‌های رمزارزی آن. منبع: GameStop

گیم استاپ که زمانی بیشتر به خاطر فروشگاه‌های خرده‌فروشی تجارت خشت و ملات (brick-and-mortar) و خرید و فروش کنسول‌ها و بازی‌های دست دوم شناخته می‌شد، در ژانویه 2021 (دی 99) پس از آن که گروهی از سرمایه‌گذاران خرد از ردیت (Reddit) باعث شدند مدیران صندوق‌های تامینی میلیاردها دلار ضرر کنند، در مرکز توجه رسانه‌ها قرار گرفت. این شرکت از آن زمان بازار NFTهای خود را راه‌اندازی و از برنامه‌های خود برای استفاده از دارایی‌های دیجیتال و اپلیکیشن‌های مبتنی بر وب 3 به عنوان راهی برای رشد شرکت رونمایی کرد.

در بیاینه اخیر گیم استاپ دقیقاً مشخص نشده است که کدام جنبه از “عدم اطمینان نظارتی” دقیقاً مورد نظر این شرکت بوده است. البته با توجه به اینکه دفتر مرکزی گیم استاپ در ایالات متحده واقع است که در آن قانون‌گذاران رویکردهای مختلفی را برای مقابله با رشد صنعت کریپتو و بلاکچین اتخاذ کرده‌اند، این تصمیم چندان عجیب نیست. کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده اخیراً چندین شکایت علیه شرکت‌های رمزارزی فعال در این کشور مطرح کرده است و چندین پرونده قضایی بین شرکت‌های بلاکچین و مدیران آنها در جریان است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array