ایران دکونومی: با توجه به آمار پایین اشتغال زنان در ایران، همین نسبت در میان کارآفرینان خانم و استارتاپ‌ها وجود دارد، اگرچه استارتاپ‌ها سعی کردند در جذب نیرو و هم‌بنیانگذاران خود کاملاً بدون دید جنسیتی رفتار کنند و نیروهای خانم زیادی در این فضاها به چشم می‌خورند، اما مشکل اساسی اینجاست که در سمت‌های مدیریتی و سی لولی اغلب در اختیار آقایان قرار می‌گیرند.

کمتر هم دیده می‌شود که بانوان بر سر جایگاه‌های مدیریتی با آقایان به رقابت بپردازند و این نکته‌ای قابل تامل است.

طبق گزارش سالانه‌ای که گروه اسنپ منتشر کرده، این جریان کمی متفاوت‌تر در این شرکت دیده می‌شود.

نگاه کلی منابع انسانی

اگرچه از بین ۶۵۶۱ نفر نیروی کار در گروه اسنپ، ۴۱.۶۲ درصد خانم و ۵۸.۳۸ درصد را آقایان تشکیل می‌دهند، اما در بخش مدیریت این آمار متفاوت است. جالب است بدانید منابع انسانی اسنپ ۱۴درصد رشد داشته است.

شـرکتهای زیرمجموعـه گـروه اسـنپ بالـغ بـر ۱۵۰ مدیـر و متخصـص توانمنـد منابـع انسـانی را در خـود جـای داده‌انـد کـه مسـئولیت جـذب، توسـعه و حفـظ بـا ارزشترین دارایی‌هـای گـروه اسـنپ را بـر عهـده دارنـد. در ایـن میـان بخـش منابـع انسـانی تیـم مرکـزی گـروه اسـنپ خدمـات متنوعـی شـامل جـذب و اسـتخدام، حقـوق و مزایـا، توسـعه منابـع انسـانی، ارتباطات و اطلاع رسـانی‌های داخلـی، ایجاد برنـد کارفرمایـی، برنامه‌هـای ایمنـی و HSE و خدمـات محیـط کار را متناسـب بـا نیـاز شـرکتهای گـروه اسـنپ ارائـه میدهـد.

زنان، در مدیریت پیشتاز شدند

در حالی‌که میانگین سنی افراد گروه اسنپ ۳۳ سال است، زنان با ۵۳ درصد سهم و مردان با ۴۷درصد، عهده‌دار نقش‌های مدیریتی در این شرکت هستند. در ۸ گروه اسنپ نیز، ۶نفر از جوانترین‌های هر گروه را بانوان تشکیل می‌دهند.

زنان اسنپ‌پی، سهم مدیریتی بیشتری گرفتند

در بین اسنپ‌تریپ، اسنپ‌پی، اسنپ باکس و اسنپ فود که همگی سهم مدیریتی بیشتری به زمان اختصاص دادند، زنان اسنپ‌پی با داشتن ۶۱ درصد سهم مدیریتی، بیشترین سهم را از آن خود کردند. در اسنپ‌تریپ، اسنپ باکس و اسنپ فود نیز به ترتیب دارای سهم ۵۵، ۵۰.۵ و ۵۲ درصدی از نقش‌های مدیریتی هستند.

این درحالیست که در سال گذشته موضع زنان بسیار پررنگ بود و در برخی از استارتاپ‌های بزرگ دیگر نیز، مشکلات منابع انسانی برای زنان رخ داده بود. اما اسنپ در گزارش خود نشان داد که نقش‌های مدیریتی محدودیت جنسیتی ندارند و می‌توان محیط سالم منابع انسانی را در استارتاپ‌ها داشت.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array