به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، شبکه اجتماعی Reddit اخیراً تغییرات بسیاری را در وبسایت خود برای کاربرانی که در این شبکه اجتماعی حساب کاربری ندارند اعمال کرده است.
از این تغییرات می‌توان به بهبود عملکرد، ارتقای صحت و دقت مربوط به صفحه نمایش نتایج جستجو، پیشنهاد پست‌های مرتبط‌تر به کاربران و جامعه کاربری بهبودیافته اشاره کرد.

به گفته این کمپانی، افراد مختلف (که کاربر این شبکه اجتماعی نیستند) به‌واسطه جستجو در وبسایت‌ها و موتور جستجوهای مختلف برای یافتن پاسخ سؤالات خود به Reddit ارجاع داده می‌شوند تا بتوانند موضوعات مربوطه را پیگیری کنند.
به همین دلیل، Reddit تصمیم گرفته تا تجربه کاربری اولین استفاده از وبسایت را برای افراد ارتقا دهد.

Reddit

آپدیت ظاهری وبسایت Reddit

کمپانی Reddit اعلام کرده که صفحه مربوط به نمایش نتایج جستجو در وبسایت با ظاهری جدید آپدیت شده و همین صفحه در اپلیکیشن موبایلی نیز از این به بعد پست‌های مرتبط‌تر را به دیگر گزینه‌ها برتری می‌دهد.

همچنین تغییراتی در طراحی صفحه نخست (landing page) شبکه اجتماعی Reddit نیز اعمال شده تا کاربرانی که برای بار اول به این وبسایت مراجعه می‌کنند بتوانند بی‌نیاز از جستجو در پست‌های مختلف، آنها را مشاهده کنند. سایز عناوین مربوط به پست‌ها بزرگتر شده و محل قرارگیری ضمایم (تصاویر و ویدیوها) نیز بهبود یافته است.

آپدیت‌های اخیر برای بهبود رابطه کاربری Reddit هم در نسخه وب و هم در نسخه موبایلی این پلتفرم اعمال شده‌اند. اما هنوز مشکلی کلافه‌کننده برای کاربران موبایلی که از طریق وبسایت Reddit از خدمات آن استفاده می‌کنند وجود دارد.
هنگام مراجعه به وبسایت Reddit از طریق موبایل، همچنان اعلان “آیا مایلید این پست را در اپلیکیشن مشاهده کنید؟” به کاربران نمایش داده می‌شود و هنوز راهی برای غیرفعال کردن این اعلان مزاحم نیست.

هفته گذشته این کمپانی اعلام کرده بود که درحال کار کردن بر روی قابلیتی جدید برای فعال‌سازی “تیک احراز هویت” اختصاصی خود برای اکانت‌های محدودی می‌باشد.

Reddit

Reddit در برابر دیگر شبکه‌های اجتماعی

تلاش‌های Reddit برای بهبود تجربه کاربری افرادی که در این پلتفرم حساب کاربری ندارند، بسیار پسندیده و خوشایند است. مدتی پیش توییتر (X فعلی!) موقتاً محدودیتی عجیب را اعمال کرده بود که افراد را مجبور به ورود به حساب کاربری و یا حتی ثبت‌نام در این پلتفرم برای مشاهده و دسترسی توییت‌ها می‌کرد!
کمی بعد و پس از اعتراض گسترده جامعه کاربران این پلتفرم، ایلان ماسک این محدودیت را به‌کلی لغو کرد. با این وجود باز هم محدودیتی برای افرادی که کاربر این شبکه اجتماعی نیستند وجود دارد و فقط دسترسی به برخی توییت‌ها وجود دارد و امکان جستجو در کل محیط این وبسایت بدون ثبت‌نام یا ورود به حساب کاربری وجود ندارد.

محدودیت مشابهی در پلتفرم تازه‌وارد رقیب X، دستاورد کمپانی متا نیز وجود دارد. شبکه اجتماعی متن‌محور Threads که ماه پیش رسماً عرضه شد به کاربران اجازه مشاهده پست‌ها و حساب‌های کاربری را می‌دهد، اما امکان بازدید از کل وبسایت مقدور نیست. جالب اینجاست که توییتر دسترسی به لینک‌های Threads را نیز مسدود کرده است!

یکی از معروف‌ترین مثال‌های این زمینه پلتفرم غیرمتمرکز Mastodon است که اجازه دسترسی و بازدید از کل سرور mastodon.social را به همه افراد داده است.

منبع: Techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array