به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، یکی از پلتفرم‌های رقیب X (توییتر سابق!) به‌نام T2 قابلیت بسیار مهم و کاربردی‌ را به امکانات خود اضافه کرده است که رقیب نام‌آشناتری مانند Threads نیز هنوز از آن برخوردار نشده: قابلیت ارسال پیام خصوصی (DM).

درحالی‌که شعله رقابت با توییتر سابق در میان پلتفرم‌های متن‌محور مشابه آن مانند Threads، BlueSky، Post و Mastodon روزبه‌روز شدیدتر می‌شود؛ پلتفرم کوچک‌تری به‌نام T2 با فعال‌سازی امکان ارسال DM از دستاورد جدید اینستاگرام و متا نیز پیشی گرفته است!
به گفته این کمپانی، کاربران پلتفرم T2 مدت زیادی است که خواستار افزوده شدن این قابلیت بوده‌اند.

متمایز شدن T2 از دیگر رقبای توییتر

این قابلیت جدید، پلتفرم T2 را از رقبای معروف‌تر خود مانند Threads، BlueSky و حتی تا حدی از Mastodon نیز متمایز می‌کند. در این پلتفرم‌ها سازوکار ارسال پیام خصوصی متفاوت‌تر از پروسه مربوط به آن در توییتر سابق است. “پیام‌های خصوصی” در این شبکه‌های اجتماعی در واقع پست‌های عمومی هستند که نمایش دادن آنها فقط به مخاطبان دلخواه هر کاربر امکان‌پذیر است و با پیام‌های خصوصی “سرتاسر رمزگذاری شده” معمول فرق بسیار زیادی دارند.

لازم به‌ذکر است که پیام‌های خصوصی ارسال شده در پلتفرم T2 نیز رمزگذاری سرتاسری (end-to-end encrypted) نشده‌اند؛ اما حداقل نحوه برقراری ارتباط میان کاربران در این شبکه اجتماعی محافظت‌تر شده و خصوصی‌تر است.
البته که کاربران باید از به‌اشتراک‌گذاری محتواهای حساس و خصوصی در چنین پلتفرم‌های خودداری کنند و از اپلیکیشن‌های جایگزینی مانند واتساپ یا سیگنال که شعارشان “رعایت حریم خصوصی کاربران” (به وسیله رمزگذاری سرتاسری پیام‌ها) است؛ استفاده کنند.

T2

عدم رمزگذاری پیام‌های خصوصی در پلتفرم T2

قابلیت ارسال پیام‌های خصوصی در پلتفرم T2 از چند روز پیش (26 جولای) فعال‌سازی شده و کاربران می‌توانند با انتخاب لینک اختصاصی این قابلیت در سایدبار از آن استفاده کنند.
به گفته این کمپانی کاربران قادرند از بخش تنظیمات، افرادی را که مجاز به ارسال پیام خصوصی به آنها هستند را نیز تعیین کرده و آن را براساس نیاز و سلیقه خود در سه گزینه “همه کاربران – فقط کاربرانی که دنبال می‌شوند – هیچ‌یک از کاربران” شخصی‌سازی کنند.

به گفته این کمپانی، دلیل عدم رمزگذاری سرتاسری پیام‌ها در پلتفرم T2، جلوگیری از انتشار محتوای اسپم و پیام‌های مزاحمت‌آمیز برای کاربران می‌باشد. گویا این پلتفرم تمهیداتی را برای جلوگیری از ارسال پیام‌های خشونت‌آمیز و رفتار تهدیدآمیز کاربران نیز اندیشیده است.
در بخش پیام خصوصی اپلیکیشن T2، قابلیت ویژه‌ای تعبیه شده که هنگام ارسال پیام‌هایی که قوانین اخلاقی را زیرپا می‌گذارند؛ با تشخیص اتوماتیک توهین، تهدید و رفتار خشونت‌آمیز به کاربران هشدار می‌دهد تا پاسخ مناسب‌تری را ارسال کنند.

این قابلیت ویژه در توییترِ قبل از ایلان ماسک نیز فعال بود و نتایج بسیار خوبی از استفاده از آن نیز حاصل شده بود. براساس داده‌های آن بازه زمانی، بیش از 34% از کاربران هنگام دریافت این هشدارها، یا پاسخ خود را مجدداً با لحنی بهتر ارسال کرده‌اند و یا اینکه کلاً از ارسال پاسخ اولیه صرف‌نظر کرده‌اند.
همچنین پس از دریافت هشدار اولیه، 11% از کاربران پاسخ‌هایی که کمتر توهین‌آمیز بوده‌اند را ارسال کرده‌اند.

پلتفرم T2 توسط کارکنان باتجربه سابق توییتر و گوگل تأسیس شده و هدف نهایی آن ایجاد محیطی جایگزین برای توییتر (X فعلی) با میزان امنیت و اعتماد بالاتر و در کل “جامعه‌ای صمیمی‌تر و امن‌تر” برای کاربران است.

منبع: Techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array