به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شرکت خودروسازی فولکس واگن که پس از حمله به اوکراین از تولید خودرو در روسیه دست کشیده بود، اعلام کرد که کارخانه خود را به یک نمایندگی خودروهای محلی فروخته است. کارخانه مونتاژ فولکس واگن در غرب روسیه، حدود 4000 کارمند دارد و ظرفیت تولید 225000 خودرو در سال را داراست.

این خودروساز آلمانی اعلام کرد که بر اساس این قرارداد که نیاز به تایید دولت روسیه دارد، یک نمایندگی مستقر در مسکو به نام آویلون «Avilon» فولکس واگن بخش روسیه را خریداری کرد. هیچ یک از این شرکت‌ها مبلغ فروش را مشخص نکردند، اما رسانه‌های روسیه اعلام کردند که Avilon حدود 125 میلیون یورو (135 میلیون دلار) برای خرید این برند آلمانی پرداخت کرده است. این مبلغ بسیار کمتر از ارزش واقعی دارایی‌های فولکس واگن روسیه است.

این اقدام فولکس واگن را به آخرین خودروساز اروپایی تبدیل می‌کند که از روسیه خارج و به چند صد شرکت چندملیتی دیگر ملحق شده و بازاری را ترک می‌کند که دهه‌ها صرف ساخت آن کرده است. مرسدس بنز ماه گذشته اعلام کرد که بخش روسیه خود را تقریباً یک سال پس از تعلیق تولید داخلی و صادرات خودروهای سواری و ون به روسیه، به یک سرمایه‌گذار روسی «Avtodom»، فروخته است.

فولکس‌واگن باید منتظر امضای دولت روسیه قبل از خروج از کشور باشد. فروش دارایی‌های شرکت‌هایی از «کشورهای غیردوست»، مستلزم تأیید کمیسیون دولتی است که بر سرمایه‌گذاری خارجی نظارت می‌کند.

جنگ در اوکراین باعث مهاجرت شرکت‌های خارجی از روسیه شده است؛ که از آن جمله می‌توان به استارباکس، مک دونالد و اچ اند‌ ام اشاره نمود.
خودروساز ژاپنی «نیسان» سال گذشته دارایی‌های خود در این کشور را به دولت روسیه فروخت.

خودروساز فرانسوی «رنو» نیز دارایی‌های روسیه خود را به مبلغ نمادین یک روبل به مسکو تحویل داد.

آخرین اخبار اقتصادی

منبع: themoscowtimes

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array