به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، به‌نظر می‌رسد که آمازون روزهای بسیار خوبی را پشت‌سر می‌گذارد. این کمپانی عظیم اخیراً اعلام کرده که در فصل گذشته موفق به شکستن رکورد خود در زمینه تحویل فوری سفارشات کاربران سرویس Amazon Prime شده است.

براساس گفته‌های آمازون، این کمپانی توانسته بهترین و سریع‌ترین خدمات تحویل فوری را به کاربران سرویس Amazon Prime ارائه دهد و تا این لحظه از سال 2023، بیش از 1.8 میلیارد بسته را به مشتریان ساکن ایالات متحده آمریکا تحویل داده شده است.
این آمار تقریباً چهار برابر آمار خدمت‌رسانی این کمپانی به مشتریان Amazon Prime در سال 2019 است!

در میان 60 منطقه آماری کلان‌شهری برتر در آمریکا، بیش از نیمی از سفارشات Amazon Prime در همان روز ثبت سفارش یا فردای آن روز به مشتریان تحویل داده شده‌اند.

امکان “تحویل فوری سفارشات” (تحویل بسته در همان روز ثبت سفارش) در حال حاضر در بیش از 90 منطقه آماری کلان‌شهری برتر در آمریکا در دسترس مشترکین این سرویس قرار دارد.
آمازون قصد دارد تعداد محل‌های مربوط به تحویل فوری سفارشات مشتریان Amazon Prime را در سال‌های پیش‌رو حداقل دوبرابر افزایش دهد.

به گفته کمپانی، میانگین زمان موردنیاز برای ثبت سفارش مشتریان، بسته‌بندی سفارش مربوطه و ارسال به محل بارگیری به جهت ارسال فوری در همان روز (در محل‌های تعبیه شده برای ارسال فوری) حدوداً 11 دقیقه است.
این زمان چشمگیر تقریباً یک ساعت کمتر از آمار مربوط به محل‌های بسته‌بندی و ارسال به روال معمول آمازون هستند.

به جهت شفاف‌سازی بیشتر، محل‌های مخصوص ارسال فوری سفارشات معمولاً کوچکتر و سرشار از محصولات ترند و رایج در میان مشتریان Amazon Prime همان منظقه هستند؛ درحالی‌که محل‌های مخصوص ارسال معمولی بزرگتر بوده و شامل طیف بسیار گسترده‌تری از محصولات آمازون می‌باشند.

Prime

بهبود سیستم‌ ارسال فوری سرویس Amazon Prime

داگ هرینگتون، مدیرعامل بخش فروشگاه‌های جهانی آمازون با انتشار پستی در وبلاگ رسمی این کمپانی نوشت: “تنها پس از اعمال همین تغییرات است که شاهد این خواهیم بود که آیا این تصمیم برای ما سودآور بوده و یا اینکه منجر به ضرر شده است.”

او ادامه داد: “دسته‌بندی مناطق مربوط به تحویل سفارشات مشتریان آمازون باعث کاهش میزان مسافت طی شده و همچنین زمان تحویل سفارشات شده است. تنها از ابتدای همین سال جاری، فاصله میان محل تحویل فوری سفارشات و محل سکونت مشتریان تا 15% کاهش یافته است. همچنین بهبود سیستم‌های مربوط به انبارداری و جایگذاری محصولات باعث کاهش زمان موردنیاز برای بسته‌بندی و ارسال فوری سفارشات شده است. درحال حاضر مفتخریم که روش ارسال فوری آمازون، نه‌تنها سریع‌ترین روش بلکه ارزان‌ترین روش برای تحویل بسته‌های مشتریان Amazon Prime نیز می‌باشد.”

اعلامیه اخیر آمازون پس از سال‌ها تلاش‌ و سرمایه‌گذاری‌ مکرر در زمینه بهبود سیستم تحویل فوری و تحویل یک‌روزه سفارشات Amazon Prime منتشر شده است.
به‌نظر می‌رسد که پس از گذشت سال‌ها بالاخره تلاش‌های آمازون به ثمر رسیده است.

Prime

حراج دو روزه Prime، موفق‌ترین حراج سال

ماه گذشته، این کمپانی اعلام کرده بود که حراج دو روزه Prime امسال “بهترین حراج” آمازون تاکنون بوده است. براساس داده‌های تحلیلی وبسایت Adobe Analytics، مشتریان آمریکایی در عرض همین دو روز بیش از 12.7 میلیارد دلار صرف خرید از این حراج ویژه کرده‌اند.
این آمار نسبت به حراج سال گذشته بیش از 6.1% رشد کرده و بدین‌ترتیب آمازون رکورد جدیدی را از خود به جا گذاشته است.

در طی حراج دو روزه Prime، مشتریان آمازون بیش از 375 میلیون کالای مختلف را خریداری کرده‌ بودند. این آمار در سال گذشته 300 میلیون کالا بوده است.
همچنین شایان ذکر است که این آمار 300 میلیونی مربوط به دو سری حراج دو روزه در ماه‌های جولای و اکتبر بوده است و هنوز مشخص نیست که آمازون برای سال جاری چه برنامه‌ای دارد.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array