به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال بایننس با کسب مجوز جدید در دبی به نقطه عطف دیگری در روابط با قانون‌گذاران در امارات متحده عربی رسیده است.

این شرکت در 31 جولای (9 مرداد) اعلام کرد که شرکت تابعه مستقر در دبی، بایننس FZE، مجوز حداقل محصول قابل دوام عملیاتی (MVP) را از سازمان تنظیم مقررات دارایی مجازی دبی (VARA) دریافت کرده است.

مجوز جدید به طور رسمی به بایننس اجازه می‌دهد تا صرافی ارزهای دیجیتال و خدمات واسطه و فروشنده دارایی مجازی را اجرا کند.

بایننس خاطرنشان کرد که خدمات فعال شده توسط مجوز در حال حاضر محدود به سرمایه گذاران خرد نهادی و واجد شرایط در دبی است. سرمایه گذاران واجد شرایط در دبی اکنون می‌توانند به خدمات مجاز مانند صرافی‌ها برای تبدیل ارز دیجیتال به فیات مطابق با گروه ویژه اقدام مالی بین دولتی (FATF) دسترسی داشته باشند.

بایننس در این اطلاعیه می‌گوید: “موسسات و ساکنانی که واجد شرایط استفاده از خدمات ارائه‌شده توسط مجوز عملیاتی MVP در دبی هستند، می‌توانند با دانستن اینکه تحت حمایت سرمایه‌گذار و استانداردهای تضمین بازار هستند که به‌طور خاص برای بخش دارایی‌های مجازی طراحی شده‌اند، این کار را انجام دهند.”

بایننس

ریچارد تنگ (Richard Teng)، رئیس بازارهای منطقه‌ای بایننس، گفت که بایننس که در اکوسیستم تنظیم شده دبی فعالیت می‌کند، متعهد است از مهاجرت مطمئن در انطباق اطمینان حاصل کند. او اضافه کرد:

“اولویت ما این است که بتوانیم اولین صرافی کاملاً تنظیم و قانون‌گذاری شده را در داخل و از دبی در یک اکوسیستم منطبق با FATF راه‌اندازی کنیم و زمینه را برای مقیاس پذیری جهانی با اطمینان کاربر بی‌خطر فراهم کنیم.”

آخرین نقطه عطف نظارتی بایننس مبتنی بر پیشرفت مجوز MVP موقت است که توسط VARA در مارس 2022 (اسفند 1401) صادر شد. بایننس همچنین مجوز MVP مقدماتی را در سپتامبر 2022 (شهریور 1401) دریافت کرد.

برخی از صرافی‌های کریپتو قبلاً گزارش داده بودند که مجوز MVP مقدماتی قابلیت‌های محدودی را ارائه می‌دهد. بن ژو (Ben Zhou)، مدیرعامل بای بیت در ماه ژوئن (خرداد) به کوین تلگراف گفت که این مجوز تنها به صرافی‌ها اجازه می‌دهد تا به مجموعه بسیار محدودی از سرمایه گذاران معتبر خدمات ارائه دهند.

بایننس بلافاصله به درخواست کوین تلگراف برای اظهار نظر پاسخ نداد.

این خبر بلافاصله پس از آن منتشر شد که VAR مجوز عملیاتی صرافی رمزارز بیت‌اواسیس (BitOasis) را به دلیل رعایت نکردن شرایط اجباری در بازه‌های زمانی تعیین‌شده توسط این مرجع تعلیق کرد. این شرکت متعاقباً گفت که با VARA برای تامین شرایط باقی مانده کار می‌کند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array