به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بر اساس گزارش یک رسانه محلی کره جنوبی، بانک کره سه منطقه را برای اجرای آزمایشی ارز دیجیتال بانک مرکزی خود (CBDC) محدود کرده است، که شامل پایتخت این کشور، سئول نمی‌شود.

در 31 جولای (9 مرداد)، تأیید شد که بانک کره ججو (Jeju)، بوسان (Busan) و اینچئون (Incheon) را به عنوان نامزدهای خود برای آزمایش CBDC هدف خصوصی انتخاب کرده است.

در نهایت، بر اساس این گزارش، بانک قصد دارد یکی از مناطق فوق را انتخاب کند، همراه با آزمایش پرداخت و توزیع در سطح عمومی و تضمین حق امتیازهایی که می‌توانند پرداخت‌ها را از طریق CBDC بپذیرند.

یکی از مقامات بانک گفته است:

“برنامه کیف پول الکترونیکی CBDC نه تنها به ساکنان محلی، بلکه به بسیاری از غیرنظامیان مانند گردشگران اجازه می‌دهد شرکت کنند.”

بانک کره اعلام کرد که آزمایش‌های بسته منطقه‌ای CBDC مشابه صدور و توزیع طرح ارز محلی فعلی در مناطق مختلف کره جنوبی خواهد بود.

طرح ارز محلی در طول همه گیری کووید19 به عنوان یک راه‌حل اساسی درآمد و پرداخت کمک معرفی شد. ججو، بوسان و اینچئون، مناطقی که به عنوان نامزدهای آزمایشی ذکر شده‌اند، همگی به ترتیب ارزهای محلی خود مانند تامرانجون (Tamranjeon)، دانگ باکجون (Dongbaekjeon) و اینچئون ای ایم (Incheon e-Eum) را منتشر کرده و توزیع می‌کنند.

CBDC

گزارش شده است که یکی از مقامات یک بانک تجاری در کره گفته است که در بوسان، تعداد شهروندان واجد شرایط به حدی زیاد است که بانک کره از جهات مختلف تحت فشار است؛ بنابراین انتخاب بسیاری در این راستا بود.

بر اساس گزارش محلی، طرح ارزهای محلی در مقایسه با CBDC‌ها دارای موانع فنی کمتری برای غلبه بر آن است.

چندین بانک در کره جنوبی اطلاعاتی را منتشر کرده‌اند مبنی بر اینکه در حال انجام تحقیقات در مورد استیبل کوین‌ها به عنوان جایگزین‌های CBDC برای اهداف کارآمدی هستند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array