به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، نوسانات بیت کوین (BTC) پیش از بسته شدن کندل هفتگی روز 30 جولای (8 مرداد)، کاهش بیشتری نشان داد زیرا معامله‌گران به یک سیگنال صعودی بلندمدت هیجان‌انگیز جدید چشم دوخته‌اند.

نمودار ساعتی بیت کوین
نمودار ساعتی بیت کوین/دلار آمریکا. منبع: TradingView

حرکات کند قیمت بیت کوین در روزهای آخر هفته

داده‌های تریدینگ ویو (TradingView) و کوین تلگراف مارکتس پرو (Cointelegraph Markets Pro) حاکی از آن است که با باقی ماندن نوسانات قیمت بیت کوین در یک محدوده 150 دلاری، معاملات روزهای آخر هفته آن به حاشیه کشانده شده است.

علیرغم وجود داده‌های متعدد کلان اقتصادی، شرایط در تمام طول یک هفته گذشته آرام باقی ماند و باعث شد برخی تصور کنند که سقوط بعدی در راه خواهد بود. رکت کپیتال (Rekt Capital) روز گذشته در این خصوص نوشت:

«با وجود اینکه تنها چند ساعت تا آغاز تعطیلی هفتگی باقی مانده است، هنوز هیچ نشانه‌ای از بازگشت نوسانات دیده نمی‌شود. بیت کوین (BTC) بیشتر هفته گذشته ثبات قیمت قابل توجهی را در محدوده 29250 دلار نشان داد.»

—(@rektcapital) ؛ 28 جولای 2023

معامله‌گر مشهور ارزهای دیجیتال، Daan Crypto Trades در بخشی از تحلیل آخر هفته خود گفت: «پرایس اکشن بیت کوین از ابتدای سال 2023 تاکنون، تا این حد فشرده نشده بود. هرچه این مدت طولانی‌تر شود، حرکت بعدی آن بزرگ‌تر خواهد بود».

همانطور که قبلاً در گزارش‌ها اشاره کردیم، در حال حاضر باندهای بولینگر در نمودار روزانه بیت کوین منعکس‌کننده شرایط بازار در ابتدای سال، یعنی درست قبل از جهش 70 درصدی قیمت در سه ماهه اول هستند.

با تجزیه و تحلیل حرکات معامله‌گران در دفاتر ثبت سفارش جفت ارز BTC/USD در صرافی بایننس، مشخص شده است که فشار خرید از سوی نهنگ‌ها با افزایش مقاومت در نزدیکی تراز 30000 دلار همراه است. پلتفرم ردیابی بلاکچین متریال اندیکاتورز (Material Indicators) در بخشی از نظرات روز 29 جولای (7 مرداد) خود بیان کرد: “انتظار می‌رود تا زمانی که به بسته شدن کندل‌های هفتگی و ماهانه نزدیک می‌شویم، این محدوده باریک حفظ شود.”

دفتر ثبت سفارش بیت کوین
داده‌های دفتر سفارش BTC/USD در بایننس. منبع: توئیتر Material Indicators

اندیکاتور مکدی (MACD) زیر ذره‌بین تحلیلگران

موضوع هیجان‌انگیزتر به عقیده بسیاری از تحلیلگران، شکل‌گیری یک صلیب صعودی بالقوه در اندیکاتور همگرایی/واگرایی میانگین متحرک (MACD) بیت کوین است. در بازه‌های زمانی ماهانه، ناظران مختلف بازار خاطرنشان کرده‌اند که تشکیل الگوی پرچم صعودی این اندیکاتور بسیار قریب‌الوقوع است و اگر الگوهای تاریخی تکرار شود، در آینده حتماً شاهد افزایش چشمگیر قیمت خواهیم بود.

«بیت‌کوین فقط یک روز و نیم تا قفل شدن در یک صلیب صعودی در اندیکاتور MACD ماهانه فاصله دارد.»

— (@CryptoJelleNL) ؛ 30 جولای 2023

پیش از این، تحلیلگر مشهور بازار ارزهای دیجیتال، استاک‌مانی لیزاردز (Stockmoney Lizards) نیز نسبت به پیامدهای مثبت این صلیب صعودی ابراز امیدواری کرده بود، اما با این وجود اذعان داشت که پدیدار شدن این الگو «به این معنی نیست که بیت کوین از حالت اصلاح تابستانی خود خارج شده است».

نمودار مورد اشاره او نشان می‌دهد که صلیب ماهانه قبلی در اندیکاتور MACD که به اواخر سال 2015 مربوط می‌شود، آماده شدن برای صعود بیت کوین تا سقف 20 هزار دلاری در سیکل گذشته، یعنی دو سال بعد از آن را نشان می‌داد.

مقایسه اندیکاتور مکدی بیت کوین
نمودار مشروح بیت کوین و مقایسه اندیکاتور MACD. منبع: Twitter

در حالی که تشکیل صلیب در اندیکاتور MACD در بازه زمانی پایین‌تر می‌تواند سیگنالی کاذب باشد، تشکیل یه صلیب هفتگی در آگوست 2021 باعث شد که بیت کوین در نوامبر همان سال به بالاترین سطح تاریخی خود برسد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array