به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، طبق گزارشی که اخیراً منتشر شده است، بلاکچین این پتانسیل را دارد که تا سال 2030 (1409) حدود 10 میلیارد دلار در هزینه‌های پرداخت برون مرزی موسسات مالی صرفه‌جویی کند.

در این گزارش که توسط شبکه پرداخت دیجیتال ریپل، با همکاری شورای پرداخت سریع‌تر ایالات متحده (FPC) در 29 جولای (7 مرداد) منتشر شد، 300 متخصص مالی در 45 کشور از بخش‌های مختلف مانند فین‌تک، بانکداری، رسانه، فناوری مصرف‌کننده و بخش خرد مورد بررسی قرار گرفتند.

نتایج نشان می‌دهد که رهبران جهانی پرداخت از ریل‌های قدیمی برای پرداخت‌های فرامرزی ناراضی هستند.

— ریپل (@Ripple) 28 جولای 2023

در میان شرکت کنندگان مورد بررسی از تحلیلگران گرفته تا مدیران و مدیران عامل، 97 درصد قاطعانه معتقدند که فناوری بلاکچین در سه سال آینده نقش مهمی در تسهیل سیستم‌های پرداخت سریع‌تر خواهد داشت.

علاوه بر این، بیش از نیمی از شرکت‌کنندگان موافق بودند که مهم‌ترین مزیت ارز دیجیتال، پتانسیل آن برای کاهش هزینه‌ها است.

بلاکچین

در این گزارش آمده است: “در این نظرسنجی، بیش از 50 درصد از پاسخ‌دهندگان بر این باورند که هزینه‌های پرداخت کمتر، چه در داخل و چه در سطح بین‌المللی، مزیت اصلی ارزهای دیجیتال است.”

بر اساس این گزارش، شرکت تحلیل فین‌تک Juniper Research پیش‌بینی می‌کند که استفاده از بلاکچین در تراکنش‌های جهانی منجر به صرفه‌جویی قابل توجهی در هزینه‌ها برای بانک‌ها در شش سال آینده خواهد شد.

تحقیقات از این ایده پشتیبانی می‌کند و به پتانسیل بلاکچین برای افزایش قابل توجه پس انداز برای مؤسسات مالی که تراکنش‌های فرامرزی انجام می‌دهند اشاره می‌کند، تخمین زده می‌شود تا سال 2030 مبلغ 10 میلیارد دلار باشد.

همانطور که چشم‌انداز تجارت الکترونیک گسترش می‌یابد و کسب و کارها بازارهای بین‌المللی را در اولویت قرار می‌دهند، انتظار می‌رود که پرداخت‌های فرامرزی در سال‌های آینده رشد کنند. این گزارش بر افزایش قابل توجه پیش‌بینی شده در تراکنش‌های پرداخت بین‌المللی تا سال 2030 تاکید می‌کند.

در این گزارش آمده است: «انتظار می‌رود جریان پرداخت‌های فرامرزی جهانی به 156 تریلیون دلار برسد که ناشی از نرخ رشد مرکب سالانه 5 درصد است.»

با این حال، اختلاف نظر در میان شرکت کنندگان در مورد زمانی که اکثر بازرگانان از پرداخت ارز دیجیتال استقبال می‌کنند، وجود داشت.

در حالی که 50 درصد از افراد مورد بررسی مطمئن بودند که اکثر بازرگانان در طی سه سال آینده پرداخت‌های رمزارزی شده را اتخاذ خواهند کرد، سطوح اطمینان متفاوتی در مورد اینکه آیا این کار در سال آینده انجام می‌شود، وجود داشت.

بلاکچین

شرکت‌کنندگان از خاورمیانه و مناطق آفریقا بالاترین سطح اطمینان را نشان دادند و 27 درصد معتقد بودند که اکثر بازرگانان رمزارز را به عنوان یک روش پرداخت در سال آینده می‌پذیرند.

در همین حال، رهبران منطقه آسیا-اقیانوسیه کمترین اعتماد را داشتند و تنها 13 درصد همین چارچوب زمانی را پیش‌بینی کردند. با این حال، از میان تمام 300 شرکت‌کننده مورد بررسی در سراسر جهان، 17 درصد معتقد بودند که چنین پذیرشی ممکن است در سال آینده اتفاق بیفتد.

این امر پس از تحقیقات انجام شده توسط بانک تسویه‌های بین‌المللی (BIS) نشان داد که ممکن است ظرف شش سال آینده تا 24 ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) در گردش باشند.

در گزارشی که توسط BIS در 10 جولای (19 تیر) منتشر شد و 86 بانک مرکزی را از اکتبر تا دسامبر 2022 (مهر تا آذر 1401) مورد بررسی قرار داد، نشان داد که 93 درصد از بانک‌های مرکزی در حال تحقیق در مورد CBDC هستند و ممکن است تا سال 2030 حداکثر 15 CBDC خرد و 9 CBDC عمده در گردش باشد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array