به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، در حالی که تنها چهار روز دیگر تا زمان رویداد هاوینگ لایت کوین (LTC) و نصف شدن پاداش بلوک از 12.5 واحد به 6.25 واحد LTC باقی مانده است و برخی از فعالان در فضای کریپتو امید زیادی به رشد این بلاکچین پیش از این رویداد مهم داشتند، ولی ظاهراً آنچه در بازار به چشم می‌خورد با انتظارات تحلیلگران متفاوت است.

در حال حاضر، پرایس اکشن لایت کوین بیشتر تحت تأثیر خرس‌ها (فروشندگان) قرار داشته و نگرانی‌های بیشتری را قبل از این رویداد بزرگ ایجاد کرده است.

کمتر از یک هفته تا هاوینگ لایت کوین باقی مانده است

به طور دقیق، فقط 3000 بلوک تا هاوینگ بعدی لایت کوین فاصله داریم. طبق گفته Nicehash، این رویداد قرار است روز 3 آگوست (12 مرداد) برگزار شود. علیرغم اهمیت این رویداد بزرگ و خوش‌بینی‌های متعدد پیرامون تاثیرات مثبت آن بر این رمزارز، صنعت ماینینگ آن شاهد کاهش بوده است.

به عنوان مثال، نمودار منتشرشده توسط Coinwarz نشان می‌دهد که هش ریت این شبکه بلاکچین طی چند هفته گذشته به شدت کاهش یافته است. علاوه بر این، کارمزدهای دریافت شده توسط ماینرهای لایت کوین نیز کاهش داشته است که به‌نوبه‌خود، یک سیگنال منفی برای این بخش تلقی می‌شود.

کارمزد تراکنش های لایت کوین
منبع: Glassnode

به غیر از تعداد ماینرها، محبوبیت این بلاکچین نیز کاهش یافته است. این ادعا از کاهش حجم تعاملات اجتماعی آن در طول یک ماه گذشته کاملاً مشهود است. از سوی دیگر، فعالیت نهنگ‌ها در بازار لایت کوین (LTC) و حجم معاملات آن نیز کاهش ملموسی را نشان می‌دهد که می‌تواند بیانگر نبود علاقه کافی به این دارایی از سوی سرمایه‌گذاران باشد. هرچند، در این مدت تعداد آدرس‌های فعال روزانه لایت کوین (LTC) همچنان بالا باقی مانده است.

ادرس روزانه لایت کوین
منبع: Santiment

آیا می‌توان از لایت کوین انتظار بیشتری داشت؟

بر اساس داده‌های وبسایت CoinMarketCap، هفته گذشته قیمت دارایی بومی این شبکه بلاکچین همانند بخش ماینینگ آن، متحمل زیان قابل توجهی شده است. طبق این داده‌ها، LTC تا دیروز نزدیک به 3 درصد کاهش قیمت در بازه زمانی هفتگی را نشان می‌‌داد. هرچند در زمان نگارش این مطلب، جهشی 3.75 درصدی در تایم فریم روزانه، قیمت را به  94.63 دلار رسانده است. این درحالی است که ارزش بازار لایت کوین اکنون بیش از 6.9 میلیارد دلار و حجم معاملات آن در 24 ساعت گذشته بالغ بر 548 میلیون دلار بوده است.

با این حال، شان بیلو (Shan Belew)، اینفلوئنسر محبوب حوزه ارزهای دیجیتال، در توییت اخیر خود خاطرنشان کرده است که یک الگوی کنج (گوه) نزولی صعودی در نمودار قیمت LTC شکل گرفته است که نشان می‌دهد این دارایی ممکن است به زودی شاهد یک رالی صعودی قوی باشد.

نمودار روزانه قیمت لایت کوین

با بررسی نمودار روزانه لایت کوین (LTC)، می‌بینیم که نمی‌توان از این احتمال چشم‌پوشی کرد. نوار میانگین متحرک نمایی (EMA) در این نمودار نشان می‌دهد که گاوها و خرس‌ها در نبردی تنگاتنگ برای در دست گرفتن کنترل بازار می‌جنگند.

شاخص مقاومت نسبی در نمودار روزانه لایت کوین (RSI) و شاخص جریان پول (MFI) نیز هر دو به سمت حاشیه در حرکت هستند. اگر گاوها بتوانند خرس‌ها را شکست دهند، احتمال ورود LTC به یک رالی صعودی وجود دارد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: ambcrypto

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array