به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، قیمت توکن تازه عرضه‌شده ورلدکوین (WLD) پس از حضوری پرنوسان در صرافی‌های بزرگ ارزهای دیجیتال، تاحدودی تثبیت شده است. روز 29 جولای (7 مرداد)، قیمت WLD نزدیک به 6 درصد افزایش یافت و به 2.35 دلار رسید، این روند امروز نیز تاحدودی ادامه یافت و قیمت این توکن جدید را به 2 دلار و 43 سنت رساند. با این حال، این توکن هنوز حدود 70 درصد نسبت به سقف 7.50 دلاری خود کاهش یافته است.

به نظر می‌رسد که اکنون این دارایی در محدوده معاملاتی 2 تا 2.50 دلار گیر افتاده است و به نوعی به تعارض فزاینده جهت‌گیری بازار اشاره دارد.

نمودار روزانه ورلدکوینWLD
نمودار روزانه قیمت WLD/USD. منبع: TradingView

احتمال باقی ماندن WLD در محدوده 2 دلار تا ماه اکتبر

همانطور که قبلاً گفتیم، توکن ورلدکوین (WLD) بخشی از بنیاد Worldcoin است که توسط سم آلتمن از شرکت هوش مصنوعی اُپن.ای.آی (OpenAI) در روز 24 جولای (2 مرداد) روانه بازار شد. حداکثر عرضه در گردش این توکن 143 میلیون واحد است که 43 میلیون آن از طریق ایردراپ به کاربران اپلیکیشن Worldcoin  اختصاص یافت. در این ایردراپ، هر کاربر در صورت تایید هویت با استفاده از اسکن چشم ، 25 واحد WLD دریافت می‌کرد.

عرضه در گردش ورلد کوین
عرضه در گردش Worldcoin در روز 29 جولای 2023. منبع: Dune Analytics

100 میلیون توکن باقیمانده تا اکتبر 2023 به بازارسازان خارج از ایالات متحده وام داده شده است. این بازارسازان می‌توانند توکن‌های WLD را برگردانند یا آنها را به قیمت 2 دلار + (0.04 دلار × X) خریداری کنند. در این معادله، X تعداد توکن‌های خریداری شده تقسیم بر 1 میلیون است.

به همین سبب، به نظر می‌رسد قیمت WLD فعلاً حول تراز 2 دلار ثابت باقی بماند. طبق تحقیقات Kaiko، این می‌تواند استراتژی Worldcoin برای حفظ جذابیت این توکن برای کاربران بالقوه آن باشد.

البته متقاعد کردن مردم برای اسکن چشمان خود در ازای دریافت 25 واحد توکنی که هنوز در بازار رواج ندارد می‌تواند کار چالش‌برانگیزی باشد. این شرکت تحلیل داده در آخرین گزارش خود گفت:

«25 واحد توکن WLD در حال حاضر کمی بیشتر از 50 دلار ارزش داشته و احتمالاً تا سه ماه آینده در این محدوده باقی خواهند ماند. به نظر می‌رسد همین امر تا کنون  افراد را برای ثبت نام و اسکن چشم ترغیب کرده است.»

تحلیل تکنیکال قیمت ورلدکوین (WLD)

بر اساس گزارش Dune Analytics، تعداد کل کیف‌پول‌های آپتیمیزم (Optimism) حاوی توکن‌های WLD از روز 24 جولای تا مرز 305000 مورد افزایش یافته است.

کیف‌پول‌های آپتیمیزم دارای WLD
کیف‌پول‌های آپتیمیزم دارای WLD. منبع: Dune Analytics

در همین حال، حجم نقل و انتقالات WLD در همین بازه زمانی کاهش یافته است. این معیارها نشان می‌دهد که اکثر معامله‌گران ترجیح می‌دهند فعلاً توکن‌های خود را نگه دارند.

حجم انتقال ورلدکوین
نمودار سینوسی حجم انتقالات WLD. منبع: Dune Analytics

به عنوان یک توکن تازه راه‌اندازی شده، ورلدکوین (WLD) از سابقه معاملاتی کافی برای انجام تحلیل‌های بلندمدت قیمت برخوردار نیست. با این حال، در تایم فریم‌های پایین‌تر نمودار قیمت این دارایی، می‌بینیم که این توکن در یک الگوی کانال صعودی در نوسان است.

نمودار ساعتی ورلدکوین
نمودار قیمت ساعتی WLD/USD. منبع: TradingView

روز 29 جولای، WLD با قیمتی در نزدیکی خط روند پایینی این کانال معامله شد و در عین حال چشم به بازگشت به محدوده 2.35 تا 2.40 دلار، در نزدیکی خط روند بالایی کانال دوخته بود (در نمودار بالا با عنوان “مقاومت 1” مشخص شده است). بسته شدن قیمت بالاتر از خط روند بالایی این کانال صعودی، می‌تواند چشم‌انداز صعود WLD و افزایش بیشتر به سمت محدوده 2.50 – 2.56 دلار (مقاومت 2) در سه ماهه سوم سال را تقویت کند که حدود 12 درصد رشد از سطح فعلی قیمت را نشان می‌دهد.

از سوی دیگر، شکست حمایت کانال و سقوط به زیر خط روند پایینی، می‌تواند قیمت WLD را در محدوده 2.15-2.20 دلار قرار دهد (حمایت شماره 1). با بسته‌شدن قیمت در این ناحیه، احتمالاً محدوده 2 تا 2.10 دلار به عنوان هدف نزولی بعدی تعیین می‌شود که حدود 10 درصد کاهش از سطوح قیمت فعلی را نشان می‌دهد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array