به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، گاس بیلیراکیس (Gus Bilirakis) و جان شاکووسکی (Jan Schakowsky)، نمایندگان ایالات متحده، نامه‌ای رسمی به تیم کوک (Tim Cook)، مدیر عامل اپل درباره نگرانی‌های مربوط به اپ استور این شرکت مستقر در کالیفرنیا و تأثیر بالقوه دستورالعمل‌های آن بر فناوری‌های نوظهور مانند بلاکچین و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) نوشتند.

در این نامه اطلاعاتی در مورد اینکه آیا دستورالعمل‌های اپ استور ممکن است به طور ناخواسته مانع پیشرفت و رشد نوآوری‌های پیشرفته شود، درخواست می‌کند.

قانونگذاران الگویی را در رویکرد اپل به دستورالعمل‌های اپ استور مشاهده کردند، جایی که این شرکت ظاهراً از روی سرمایه گذاری و به طور همزمان عملکرد، برنامه‌های رمزارزی را محدود می‌کرد. آنها اشاره کردند که اپل با اجباری کردن انتشار نسخه‌های لایت (lite) به این دست یافت، که هم برای اپل سود ایجاد کرد و هم از کاربرد کلی برنامه‌ها کاسته شد. به عنوان مدرک، آنها به طور خاص به تجربه اکسی اینفینیتی اپ استور (Axie Infinity App Store) اشاره کردند.

با ارسال این نامه، قانون‌گذاران نگرانی خود را در مورد پیامدهای منفی سیاست‌های اپل بر جایگاه ایالات متحده در فناوری‌های نوظهور ابراز کردند. رئیس و عضو رتبه بندی کمیته فرعی نوآوری، داده و تجارت خاطرنشان کرد که در حالی که اپل این محدودیت‌ها را به عنوان ابزاری برای افزایش امنیت از طریق رویکرد ولد گاردن (walled garden) توجیه کرده است، نگرانی گسترده‌ای وجود دارد که این شرکت ممکن است از اپ استور به عنوان ابزاری برای سرکوب رقابت استفاده کند.

اپ استور

آنها بر اهمیت کنگره برای درک جامع دستورالعمل‌های اپ استور و ارزیابی اینکه این دستورالعمل‌ها تا چه حد ممکن است مانع نوآوری شوند، تأکید کردند. آنها افزودند:

“کمیته فرعی ما به ارتقای شفافیت کامل و اطمینان از اینکه فناوری بزرگ در قبال رفتار انحصاری پاسخگو است، متعهد است.”

قانون‌گذاران اعلام کردند که قصد دارند زمینه بازی برابر در صنعت ایجاد کنند تا نبوغ آمریکایی بتواند به رشد خود ادامه دهد. این نمایندگان قبلاً نامه مشابهی را در رابطه با سیاست‌های اپ استور مربوط به تیک تاک و سایر برنامه‌های چینی به اپل ارسال کرده بودند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array