به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، سازمان هوافضای ناسا (NASA) قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی سرویس استریم اختصاصی خود را راه‌اندازی کند.

این آژانس دولتی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که قرار است به‌زودی سرویس استریم خود با نام NASA+ را تأسیس کند.
سرویس استریم NASA+، رایگان و بدون نمایش هیچ‌گونه آگهی تبلیغاتی در دسترس علاقه‌مندان خواهد بود و محتواهای اختصاصی این مؤسسه از جمله پخش زنده پرتاب‌های آینده، مستندهای تخصصی و سریال‌های جدید را پوشش داده و پخش خواهد کرد.

مارک اثکایند، مدیر ارتباطاتی سازمان ناسا در یک بیانیه نوشت: “با راه‌اندازی سرویس استریم NASA+، جهان هستی و فضا را مهمان خانه‌های شما خواهیم کرد. تغییر و تحولی چنین شگرف در حضور دیجیتالی ناسا، منجر به بهبود و ارتقای مهارت‌ ما در روایت ماجراجویی‌های ناسا به سرتاسر این کیهان ناشناخته خواهد شد.”

 NASA+

دسترسی به NASA+

سرویس استریم NASA+ از طریق اپلیکیشن تخصصی سازمان ناسا (در دو نسخه اندروید و iOS) در دسترس کاربران خواهد بود. همچنین امکان دسترسی به محتواهای NASA+ از طریق سرویس‌های واسطه Roku ،Apple TV و Fire TV نیز امکان‌پذیر خواهد شد.

سرویس NASA+ از طریق وبسایت جدید سازمان ناسا نیز در دسترس خواهد بود. این وبسایت جدید قرار است اطلاعات و جزئیات بیشتری را درباره تحقیقات جاری و پروژه‌های در دست اقدام و عملیات‌های پیش روی ناسا منتشر کند.
دو وبسایت آپدیت شده nasa.gov و science.nasa.gov، با تجهیز شدن به یک موتور جستجوی پیشرفته و مسیریابی یکپارچه، تجربه کاربری تخصصی بی‌نظیری را برای علاقه‌مندان به ارمغان خواهند آورد.

این سازمان فضایی درحال حاضر از پلتفرم NASA TV برای نمایش محتواهای ویدیویی خود استفاده می‌کند. این شبکه به‌صورت بی‌وقفه و 24 ساعته محتواهای ویدیویی ناسا را هم در وبسایت این سازمان و هم در یوتیوب برای کاربران و علاقه‌مندان پخش می‌کند.
با راه‌اندازی سرویس استریم اختصاصی خود، سازمان ناسا فضایی ویژه و تخصصی را برای دسترسی بی‌واسطه به محتواهای خود برای کاربران ایجاد خواهد کرد.

مدیر ارشد اطلاعاتی ناسا، جف سیتون در کنفرانس مطبوعاتی اخیر خود به این نکته اشاره کرده بود که “مدرنیته کردن وبسایت‌های اصلی این سازمان و راه‌اندازی یک سرویس استریم تخصصی به جهت بالا بردن نرخ تعامل مردم با پروژه‌های ناسا؛ قدم‌های اولیه این سازمان برای بهبود دسترسی، ارتقای امنیت و قابل رؤیت بودن اطلاعات ناسا خواهد بود”.

هنوز اطلاعات بیشتری درباره شکل و شمایل و نحوه کارکرد سرویس استریم NASA+ منتشر نشده است؛ اما با توجه به تأکید این سازمان بر “مدرنیته و دیجیتالی سازی”، به‌نظر می‌رسد که NASA+ نیز یادآور سرویس‌های استریم دیگری باشد که تاکنون به آنها خو گرفته‌ایم.

دانلود اپلیکیشن ناسا از اپ‌استور | گوگل‌پلی

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array