به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، یک هیئت کلیدی مجلس ایالات متحده یک جفت لایحه را تصویب کرده است که در نهایت می‌تواند شفافیت نظارتی را به شرکت‌های رمزارزی از جمله روشن کردن تفاوت‌ها در صلاحیت بین رگولاتورهای اوراق بهادار و کالاهای ایالات متحده ارائه دهد.

در 26 جولای (4 مرداد)، اکثریت قانون‌گذاران ایالات متحده به قانون نوآوری و فناوری مالی برای قرن بیست و یکم و همچنین قانون قطعیت تنظیم کننده بلاکچین رای مثبت دادند.

کمیته خدمات مالی مجلس، قانون نوآوری و فناوری مالی برای قرن بیست و یکم را با رای 35 به 15 تصویب کرد، که قوانینی را برای شرکت‌های رمزارزی در مورد زمان ثبت نام در کمیسیون معاملات آتی کالا یا کمیسیون بورس و اوراق بهادار تعیین می‌کند.

در اولین قدم تاریخی، کمیته خدمات مالی مجلس به تازگی قانون BIPARTISAN FIT برای قرن بیست و یکم را برای محافظت از مصرف‌کنندگان و ارائه قوانین واضح جاده‌ای برای اکوسیستم دارایی‌های دیجیتال، ارتقا داده است.

— خدمات مالی GOP (@FinancialCmte) 26 جولای 2023

ایالات

لایحه جمهوری خواهان همچنین روندی را برای شرکت‌ها مشخص می‌کند که با SEC تأیید کنند که پروژه‌های آنها به اندازه کافی غیرمتمرکز است و به آنها اجازه می‌دهد دارایی‌های دیجیتال را به عنوان کالاهای دیجیتال در CFTC ثبت کنند.


فرنچ هیل (French Hill)، نماینده جمهوری خواه کنگره، که به عنوان نایب رئیس کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان نیز فعالیت می‌کند، گفت که مفتخر است که این لایحه اولین مانع خود را پشت سر گذاشته است و این لایحه با حمایت دو حزبی توسط کمیته به تصویب رسیده است.

“ما قوانین مهمی را تدوین کرده‌ایم که ضمن حفظ نوآوری در ایالات متحده، حمایت‌های قوی از مصرف‌کننده و قوانین شفاف جاده‌ای را برای فعالان بازار ایجاد می‌کند.”
در همین حال، قانون قطعیت تنظیم مقررات بلاکچین دو حزبی، که توسط تام ایمر (Tom Emmer)، نماینده جمهوری خواه کنگره و دارن سوتو (Darren Soto)، نماینده دموکرات کنگره حمایت می‌شود، با هدف تعیین دستورالعمل‌هایی برای رفع موانع و الزامات برای «توسعه دهندگان و ارائه دهندگان خدمات بلاکچین» مانند ماینرها، ارائه دهندگان خدمات چند امضایی و پلتفرم‌های مالی غیرمتمرکز است.
ایمر تصویب قانون قطعیت تنظیم کننده بلاکچین را به عنوان یک “پیروزی بزرگ” برای ایالات متحده تحسین کرد.

ایالات

با وجود تصویب این قوانین، تعدادی از جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها از حمایت از قانون پیشنهادی دیگری به نام لایحه ساختار بازار دارایی‌های دیجیتال خودداری کردند.
ماکسین واترز (Maxine Waters)، نماینده دموکرات، این لایحه را به دلیل توجه بیش از حد به فراخوان‌های صنعت کریپتو و نادیده گرفتن دستورالعمل‌های نظارتی SEC محکوم کرد.
“همانطور که قبلاً گفته‌ام، ما نیازی به اختراع ساختارهای نظارتی جدید نداریم، زیرا شرکت‌های ارز دیجیتال از پیروی از قوانین جاده امتناع می‌کنند.”


واترز گفت: قوانین اوراق بهادار ما به مدت 90 سال از سرمایه‌گذاران و بازنشستگان حمایت کرده است و در عین حال از تشکیل سرمایه و تسهیل نوآوری حمایت می‌کند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array