به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، دامیان ویلیامز (Damian Williams)، دادستان ایالات متحده، در نامه‌ای که روز 26 جولای به لوئیس کاپلان (Lewis Kaplan) قاضی دادگاه منطقه نوشت، اظهار داشت که باهاما به دولت اطلاع داده است که با استرداد سم بنکمن-فرید بنیان‌گذار صرافی ورشکسته اف تی ایکس (FTX) به اتهام “توطئه برای مشارکت غیرقانونی در کمپین انتخاباتی” موافقت نخواهد کرد. در چنین شرایطی دادستان‌ها نمی‌توانند به این اتهام او را محاکمه کنند. با توجه به این اظهارات، انتظار می‌رود دادستان‌های ایالات متحده سم بنکمن را از این اتهام مبرا کنند.

ویلیامز در این نامه نوشت:

«باهاما قصد استرداد متهم به اتهام مشارکت در کمپین‌های انتخاباتی را ندارد. دولت با رعایت تعهدات پیمان خود در قبال باهاما، قصد ندارد به محاکمه وی در مورد کمک‌های انتخاباتی ادامه دهد.»

گزیده ای از نامه دادستان بنکمن
گزیده ای از نامه ویلیام که به دادگاه ارائه شد. منبع: CourtListener

این مورد یکی از اتهامات متعددی است که بر بنکمن وارد شده و او قبلاً به آن اعتراض کرده و مدعی شده بود که این اتهام پس از توافق استرداد وی از باهاما صورت گرفته و نقض معاهده بین دو کشور است.

بنکمن همچنان با اتهامات زیادی مواجه است

گفتنی است که سم بنکمن با 13 اتهام مختلف مواجه شد که هشت مورد از آنها در ماه دسامبر (آذر 1401) رد شد ولی در ماه‌های فوریه و مارس 2023 (بهمن و اسفند 1401)، پنج اتهام دیگر به کیفرخواست وی اضافه شد.

دولت بررسی هریک از این اتهامات را به دادگاه‌های جداگانه‌ای تقسیم کرد که قرار است در ماه اکتبر 2023 (مهر ماه) و مارس 2024 (اسفند ماه) برگزار شود. دادستان‌ها درخواست معافیت از مقامات باهامایی برای محاکمه بنکمن در مورد پنج اتهامی را دارند که پس از استرداد وی بر او وارد شده است.

پس از رفع اتهامات مذکور، رئیس سابق اف تی ایکس (FTX) در مجموع با 12 اتهام از جمله اتهامات مختلف کلاهبرداری و توطئه برای کلاهبرداری، پولشویی و رشوه دادن به مقامات چینی روبه‌رو خواهد شد. این درحالی است که بنکمن همچنان ادعای بی‌گناهی دارد.

در جلسه 26 جولای، دادستان‌ها درخواست کردند که وثیقه بنکمن باطل شود. آنها مدعی شدند که او با افشای ژورنال‌های خصوصی کارولین الیسون (Caroline Ellison)، مدیر عامل سابق آلامدا ریسرچ به نیویورک تایمز، او را مرعوب کرده و سعی در بی‌اعتبار کردن علنی او دارد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array