به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، قاضی فیلیپ جیارتنام (Philip Jeyaretnam) از دادگاه عالی سنگاپور در 25 جولای (3 مرداد) حکم داد که ارز دیجیتال اموالی است که می‌توان آن را در امانت نگه داشت. قاضی گفت که او هیچ تفاوتی بین ارزهای دیجیتال و فیات نمی‌بیند تا زمانی که همه آن اشیاء، فیزیکی یا غیر فیزیکی، ارزشی مشترک داشته باشند که با اعتماد متقابل به آنها ایجاد شده است.

جیارتنام حکم خود را در مورد پرونده‌ای که توسط بای‌ بیت (Bybit) علیه کارمند سابق خود هو کای سین (Ho Kai Xin) مطرح شده بود، صادر کرد. بای بیت ادعا کرد که این کارمند حدود 4.2 میلیون تتر را از صرافی ارز دیجیتال به حساب‌های خصوصی او منتقل کرده است. دادگاه اکنون به هو، که پسر عموی خود را به کنترل حساب‌های مربوطه متهم کرده است، دستور داده است که پول را به بای بیت بازگرداند.

اگرچه این تصمیم ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما حاوی برخی از فرمول‌بندی‌های مهم برای وضعیت حقوقی دارایی‌های دیجیتال است. جیارتنام USDT دزدیده شده و همچنین به طور کلی ارزهای دیجیتال را دارایی می‌نامد.

فیات

او سوء ظن رایج مبنی بر نداشتن ارزش واقعی کریپتو را سرزنش می‌کند و یادآوری می‌کند که ارزش «قضایی است که توسط مجموعه‌ای از ذهن انسان‌ها انجام می‌شود». جیارتنام همچنین رمزارزها را در دسته «چیزهای در حال عمل» طبقه‌بندی می‌کند. در حقوق عمومی بریتانیا، این به معنای نوعی از دارایی است که حقوق شخصی را می‌توان از طریق اقدام قانونی، نه با تصرف فیزیکی، مطالبه یا اعمال کرد.

قاضی در تصمیم خود به مقاله مشاوره‌ای توسط اداره پولی سنگاپور (MAS) استناد کرد که الزامات جداسازی و نگهداری را برای توکن‌های پرداخت دیجیتال اجرا می‌کند. قاضی تصریح کرد: اگر در عمل امکان شناسایی و تفکیک چنین دارایی‌های دیجیتالی وجود داشته باشد، باید از نظر قانونی امکان نگهداری آنها در امانت وجود داشته باشد.

این تصمیم به دستور 22 قوانین دادگاه سنگاپور در سال 2021 (1400) اشاره می‌کند که موال منقول را شامل نقد، بدهی، سپرده‌گذاری پول، اوراق قرضه، سهام یا سایر اوراق بهادار، عضویت در باشگاه‌ها یا انجمن‌ها، و ارز دیجیتال یا سایر ارزهای دیجیتال تعریف می‌کند.

در ماه می 2022 (اردیبهشت 1401)، دیوان عالی دادگستری لندن حکم داد که توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) نمایانگر مالکیت خصوصی هستند. کارشناسان این تصمیم را سابقه‌ای عالی برای افرادی که در NFT سرمایه گذاری می‌کنند و امیدوار بودند که دادگاه‌های بریتانیا از حقوق مالکیت آنها محافظت کنند، نامیدند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array