به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی و به نقل از «اف ایکس امپایر»، در بحبوحه کاهش تورم، فدرال رزرو در تصمیم‌گیری افزایش نرخ بهره با عدم قطعیت مواجه است. طلا قبل از نشست فدرال رزرو در محدوده میانگین متحرک ساده 100 روزه (SMA 100) در کانال 1970 معامله می‌شود.

تقریباً قطعی به نظر می‌رسد که فدرال رزرو نرخ بهره را در نشست امروز ( چهارشنبه، 4 مرداد) خود، با احتمال 98.9 درصدی به میزان 25 واحد افزایش خواهد داد. چرا که اخیراً جروم پاول (رئیس فدرال رزرو) به همراه سایر اعضای فدرال رزرو اعلام کردند که در سال 2023 نیاز به دو افزایش نرخ بهره دیگر جهت مهار تورم وجود دارد.

با این حال، آمارهای اخیر از جمله جدیدترین گزارش شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) و آمار عمده فروشی (PPI) در مجموع تایید می‌کنند که اقدامات فدرال رزرو تأثیر چشمگیری در کاهش تورم داشته است. بنابراین این سوال پیش می‌آید که آیا فدرال رزرو به روند فعلی خود با یک چهارم درصد افزایش نرخش بهره در سال جاری ادامه می‌دهد یا اقدامات آتی خود را بر اساس آمارهای مثبتی که تأیید می‌کند تورم در حال کاهش است و اقتصاد در ایالات متحده در حال انقباض است، تغییر خواهد داد؟

به احتمال زیاد طلا قبل از اعلام تصمیم فدرال رزرو در محدوده باریک و مشخصی معامله خواهد شد. با این حال، بسیاری از تحلیلگران بر اساس داده‌های اخیر که حاکی از نزدیک‌تر شدن آمارها به هدف ۲ درصدی تورم هستند، پیش‌بینی می‌کنند که فدرال رزرو در انتهای چرخه افزایش نرخ قرار دارد. اگر چنین باشد، این خبر به شدت از افزایش قیمت طلا حمایت خواهد کرد.

تورم یک پدیده جهانی است و در کنار تمرکز بر اقدامات فدرال رزرو باید از افزایش نرخ توسط بانک مرکزی اروپا، بانک مرکزی ژاپن و سایر بانک‌های مرکزی بزرگ در سراسر جهان آگاه بود. در فضای تورم جهانی، فدرال رزرو بسیار مهم است، اما سایر بانک های مرکزی نیز نقش مهمی را ایفا می کنند، زیرا اقداماتی را برای کاهش فشارهای تورمی در کشورهای مربوطه انجام می‌دهند.

بعید است که «جروم پاول» رئیس فدرال رزرو در سخنرانی خود و یا با بیانیه نشست فدرال رزرو مستقیماً به این سؤال پاسخ دهد که آیا فدرال به پایان مرحله افزایش نرخ خود نزدیک شده است یا نه، یا اینکه آیا آنها برای امسال و همچنین سال 2024 افزایش نرخ بیشتری را برنامه ریزی می‌کنند یا خیر.

به عبارت دیگر، اگر افزایش نرخ فردا آخرین بار در سال جاری باشد، بعید است که پاول به وضوح این هدف را بیان کند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: fxempire

آخرین اخبار اقتصادی

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array