به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، مدتی است که شایعه شده بود صرافی رمزارزی کوکوین (KuCoin) برای اخراج 30 درصد از نیروی کار خود در هفته‌های آینده که بیش از 300 کارمند را دربرمی‌گیرد، آماده می‌شود.  

اکنون سخنگوی این صرافی ضمن تکذیب این شایعات به کوین تلگراف گفته است:

« می‌خواهیم روشن کنیم که کوکوین هیچ برنامه‌ای برای تعدیل نیروی کار خود در پیش ندارد. بلکه به عنوان بخشی از توسعه کسب‌وکار شرکت و بررسی عملکرد شش ماهه کارکنان، ممکن است در صورت نیاز، تغییراتی در پرسنل ایجاد شود که یک فرآیند عادی در توسعه سازمانی ما به‌شمار می‌رود.»

جانی لیو (Johnny Lyu)، مدیر عامل کوکوین، روز 25 جولای (3 مرداد) در پاسخ به این شایعات در توییتی گفت که این صرافی ارزهای دیجیتال همچنان به آرامی به کار خود ادامه می‌دهد. لیو توضیح داد که هرگونه کاهش بالقوه در تعداد کارکنان بخشی از ارزیابی عملکرد شش ماهه پرسنل خواهد بود که به گفته او بخشی از حفظ وضعیت “رقابتی و پویایی” شرکت در صنعت کریپتو است.

تعدیل نیروی کوکوین

ظاهراً این شفاف‌سازی در پاسخ به پست ۲۵ جولای روزنامه‌نگار مستقل صنعت کریپتو وو بلاکچین (Wu Blockchain) بوده است که ادعا می‌کرد کوکوین به زودی ۳۰ درصد از نیروی کار خود را به دلیل سیاست سختگیرانه «احراز هویت مشتریان» در ایالات متحده که منجر به کاهش سود این صرافی شده است، تعدیل کند. پس از اینکه لیو تأیید کرد که کاهش کارکنان بخشی از یک ارزیابی عملکرد عادی است، وو بلاکچین ادعاهای خود را پس گرفت.

در حال حاضر صرافی کوکوین حدود 1000 پرسنل در سراسر جهان دارد و لیو ادعا می‌کند که این رقم به طور پیوسته در حال افزایش است.

کاهش قیمت دارایی‌های رمزارزی در طول سال 2022 بسیاری از شرکت‌های بزرگ این صنعت مثل بایننس، کوین‌ بیس و کراکن را وادار کرد تا به میزان قابل توجهی از تعداد کارکنان خود را کاهش دهند.

طبق گزارش‌ها، بایننس از 31 می امسال (10 خرداد) بیش از 1000 کارمند خود را اخراج کرده است، در حالی که کوین بیس 18 درصد و سپس 20 درصد دیگر از کارکنان خود را به ترتیب در ماه‌های ژوئن 2022 و  ژانویه 2023 اخراج کرد. در ماه نوامبر، صرافی کراکن از اخراج 1100 کارمند خود خبر داد که تقریباً 30 درصد از نیروی کار آن زمان این شرکت را تشکیل می‌داد. البته این روند تعدیل نیرو در سراسر صنعت کریپتو اخیراً تا حدودی کاهش یافته است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array