به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، کمپانی اسکای ماویس (Sky Mavis)، سازنده بازی مبتنی بر بلاکچین اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)، باهدف ایجاد یک اکوسیستم بازی جامع‌تر برای بلاکچین رونین (Ronin)، همکاری جدیدی را با مجموعه توکن‌های غیرمثلی (NFT) مبتنی بر اتریوم سایبر کانگز (CyberKongz) آغاز کرده است.

در اطلاعیه منتشر شده، این شرکت از ساخت یک بازی جدید نیز خبر داده است، هرچند جزئیات کمی در مورد توسعه این محصول ارائه شده است. با این حال، کاتلین اوزگود (Kathleen Osgood)، رئیس بخش توسعه کسب و کار اسکای ماویس در بیانیه‌ای به کوین تلگراف گفت که این برنامه جدید با ادغام با تجربیات موجود اکسی اینفینیتی قابل اجرا خواهد بود.

به غیر از این محصول جدید، در این اعلامیه تاکید شده است که بازی Play & Kolect سایبر کانگز نیز در حال مهاجرت به بلاکچین رونین (Ronin) است. این محصول یک بازی بلاکچین مبتنی بر شبکه پالیگان است و توکن‌های Soulbound را ادغام کرده و به بازیکنان اجازه می‌دهد NFT‌های خود را از داخل بازی جمع‌آوری کنند. بر اساس این اطلاعیه، انتقال به بلاکچین رونین به سایبر کانگز اجازه می‌دهد تا پایگاه کاربران خود را با دسترسی به انجمن اصلی بازی‌های مبتنی بر رونین گسترش دهد.

حجم فروش اکسی اینفینیتی
حجم فروش اکسی اینفینیتی در سال‌های 2021 تا 2023. منبع: CryptoSlam

گفتنی است که اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) در سال 2021 به دلیل معرفی پارادایم جدیدی به نام «بازی برای کسب درآمد» محبوبیت زیادی پیدا کرد. این قابلیت به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا برای انجام بازی، توکن‌های رمزارزی کسب کنند. طبق اعلام پلتفرم ردیاب داده‌های مربوط به توکن‌های غیرمثلی CryptoSlam، این محصول از نظر حجم فروش، همچنان در صدر فهرست برترین پروژه‌ها قرار دارد. از سوی دیگر، سایبر کانگز نیز در سال 2021 به دلیل سوزاندن 4 میلیون دلار اتر (ETH) ظرف 5 ساعت در طول رویداد ضرب توکن، در سرفصل اخبار قرار گرفت.

در مقایسه با هیجان زیادی که در سال 2021 پیرامون NFT‌ها شکل گرفت، اخیراً علاقه به بازی‌های بلاکچین کمتر شده است، زیرا برخی از نسخه‌ها مبتنی بر رمزارزها مانند Neopets رویکردی غیر از کریپتو در پیش گرفته‌اند.

دیدگاه‌های مختلف درباره توسعه بازی‌های مبتنی بر بلاکچین

در اوایل سال جاری، الکساندر لارسن (Aleksander Larsen)، یکی از بنیانگذاران اسکای ماویس (Sky Mavis)، به کوین تلگراف گفت که وضعیت فعلی مدل “بازی برای کسب درآمد” اصلاً کارآمد نیست. لارسن روز 12 ژانویه (22 دی 1401) در گفتگوی خود تاکید کرد که این محصولات باید در وهله اول، سرگرم‌کننده باشند؛ ضمن اینکه به یک پشتوانه اقتصادی قوی نیاز دارند که بازیکنان را قادر به کسب درآمد کنند.

با وجود این، دیدگاه اوزگود همچنان مثبت است. او معتقد است که کاتالیزور احیای فضای محصولات مبتنی بر بلاکچین از یک محصول یا تجربه‌ای حاصل می‌شود که “بتواند اساسی‌ترین انگیزه‌هایی که کاربران را به سمت دنیای وب3 (Web3) سوق می‌دهد را به واقع درک کند.”

به گفته او، بسیاری از تیم‌های فعال در این فضا فقط سعی کرده‌اند آنچه که قبلاً در دنیای وب2 (Web2) پاسخگو بوده است را کپی و جایگذاری کنند. هرچند، اوزگود معتقد است که این کاتالیزور نیز مناسب رشدی انفجاری نخواهد بود. او توضیح داد:

«پتانسیل جذب مخاطبان در مقیاس انبوه، در رویکرد نوآورانه استفاده از وب3 به عنوان یک تجربه جدید نهفته است در حالی که به شکلی کارآمد و موثر از وجود کاربرانی که ذاتاً جذب پیشنهادات منحصربه‌فرد آن می‌شوند نیز بهره می‌گیرد.»

وی تاکید کرد که اسکای ماویس کم‌کم زیرساخت خود برای اکوسیستم وب3 از طریق بلاکچین رونین را آغاز کرده است. این مدیر اجرایی می‌گوید این کار می‌تواند منجر به ایجاد جوامعی باارزش‌تر و ماندگارتر گردد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array