به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شرکت ناشر استیبل کوین یواس‌دی کوین (USDC) یعنی سیرکل (Circle) در بیانیه روز 11 مارس (20 اسفند) خود گفت که قصد دارد از “منابع شرکتی” برای پوشش کسری ذخایر خود پس از تعطیلی بانک سیلیکون ولی استفاده نماید.

بر اساس این بیانیه، عملیات نقدشوندگی USDC “صبح روز دوشنبه همزمان با آغاز کار بانک‌ها در ایالات متحده از سر گرفته می‌شود و امکان بازخرید USDC با نسبت 1:1 با دلار آمریکا فراهم می‌گردد. این اطلاعیه پس از آن منتشر شد که این استیبل کوین روز 11 مارس  پیوند خود با 1 دلار آمریکا را از دست داد و با قیمت 87 سنت معامله شد. البته قیمت به آرامی دوباره به مرز 98 سنت بازگشت.

نمودار قیمت USDC سیرکل

افزایش تدریجی قیمت USDC پس از دیپگ شدن از دلار آمریکا. منبع: CoinMarketCap

 

سیلیکون ولی یکی از بزرگترین بانک‌های اعطای وام در ایالات متحده و یکی از مهره‌هایی اصلی برای شرکت‌های سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود. این بانک روز دهم مارس (19 اسفند) توسط سازمان حفاظت مالی و نوآوری کالیفرنیا تعطیل شد و نگرانی‌هایی را در مورد آینده آن ایجاد کرد.

دیدگاه سیرکل درمورد بانک سیلیکون ولی

سیرکل در بیانیه اخیر خود، تأکید کرده است که سیلیکون ولی “یک شریک قابل احترام و قابل اعتماد در اقتصاد نوآوری ایالات متحده است”، که یک بحران بانکداری کلاسیک مشابه با آنچه در سال 2008 رخ داد را متحمل شده است. تعداد کمی از بانک‌های سنتی نقدینگی کافی برای مقابله با این بحران در اختیار دارند.»

«در واقع سیلیکون ولی زیان‌های قابل توجهی را متحمل شده است که منجر به ایجاد وضعیتی شد که برای پاسخگویی به تقاضای بازخرید، آن را مجبور به فروش دارایی‌های بلند مدت خود کرد. دوره تسویه این دارایی‌ها باعث کاهش نقدینگی کوتاه‌مدت شد که ورود شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) برای اداره بانک را در پی داست. سرنوشت SVB آخر این هفته توسط این شرکت تعیین می‌شود. امیدواریم آنها راه حلی برای حفاظت صد در صد از دارایی مشتریان پیدا کنند.»

گفتنی است که USDC به عنوان دومین استیبل کوین بزرگ بازار، ارزش بازاری در حدود 42 میلیارد دلار داشته و بسیاری از اکوسیستم‌های استیبل کوین به عنوان وثیقه عمل می‌کند.

به گزارش کوین تلگراف، کمتر از 72 ساعت پس از فروپاشی این بانک فناوری آمریکایی، تلاش برای نجات آن آغاز شد. به گفته باب الیوت (Bob Elliot)، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری Unlimited Funds، “بانک‌های بزرگ به شکلی گسترده روی خرید کسب و کار سیلیکون ولی کار می‌کنند.” شرکت بیمه سپرده فدرال ایالات متحده (FDIC) حدود 95 درصد از سپرده‌های بیمه نشده را به خریدار پرداخت کرده و 5 درصد دیگر در هفته آینده پرداخت می‌شود.”

بر اساس آخرین گزارش حسابرسی سیرکل که در ماه ژانویه (دی) انجام شده است، صد در صد ذخیره USDC  توسط پول نقد و اوراق خزانه‌ ایالات متحده پشتیبانی می‌شود، در حالی که نزدیک به 8.6 میلیارد دلار آن تا روز 31 ژانویه (11 بهمن) در اختیار بانک‌های ایالات متحده قرار داشته است که حدود 20 درصد از ذخایر آن را دربرمی‌گیرد. 33 میلیارد دلار دیگر از ذخایر آن نیز به صورت اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده نگهداری می‌شود که توسط بلک‌راک (BlackRock) از طریق صندوق ذخیره سیرکل مدیریت می‌شود. این صندوق به عنوان یک صندوق بازار پول دولتی ثبت شده و توسط BNY Mellon نگهداری می‌شود. گفتنی است که گزارش مالی سیرکل توسط شرکت حسابداری Big Four Deloitte بررسی و تأیید شده است.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبعcointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array