به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، قیمت بیت کوین همچنان زیر 30 هزار دلار در نوسان است. بزرگترین ارز دیجیتال بازار در 24 ساعت گذشته حدود 0.5 درصد دیگر کاهش یافته و اکنون با قیمت 29820 دلار معامله می‌شود. سرمایه‌گذاران نیز با توجه به زمان اعلام تصمیمات نرخ بهره از سوی فدرال رزرو ایالات متحده، بانک مرکزی اروپا و بانک ژاپن، هفته جدید را با احتیاط بیشتری آغاز کرده‌اند.

کوین وو (Coin Wu) از بلاکچین وو در گزارش خود نوشت که علاوه بر انتشار ارقام تولید ناخالص داخلی واقعی در سه ماهه دوم سال و شاخص هزینه‌های مصرف شخصی یا PCE ماه ژوئن در ایالات متحده، افزایش 25 واحدی نرخ بهره نیز پیش‌بینی می‌شود.

شکست کف محدوده قیمت بیت کوین و افزایش احتمال ریزش

در حال حاضر، بیت کوین کمی پایین‌تر از کف کانال قیمتی معامله می‌شود که طی چند هفته اخیر به طور گسترده در آن در حرکت بود. با توجه به حمایتی که قبلاً توسط میانگین متحرک نمایی 200 روزه (EMA) ارائه شده بود و اکنون به عنوان یک مقاومت مهم در 29863 دلار عمل می‌کند، مسیر احتمالی حرکت در روزهای آینده، مسیری نزولی خواهد بود که می‌تواند فشار بیشتری را بر مناطق حمایتی 28000 و 25000 دلار وارد کند.

در همین حال، شاخص همگرایی واگرایی میانگین متحرک یا به اصطلاح مَکدی (MACD) احتمالاً سیگنال فروش را در نمودار چهار ساعته تأیید می‌کند. این سیگنال فروش بیت کوین با تشکیل یک صلیب نزولی قابل تایید است که با خط اندیکاتور MACD به رنگ آبی در زیر خط قرمز رنگ سیگنال مشخص شده است.

نمودار چهارساعته بیت کوین
نمودار چهار ساعته قیمت جفت ارز بیت کوین در برابر دلار آمریکا (BTC/USD)؛ منبع: Tradingview

شاخص مقاومت نسبی (RSI) نیز به زیر خط میانی بازگشته است و همچنان بر فشار نزولی می‌افزاید. تحلیلگران دو سناریوی احتمالی را برای این هفته در نظر دارند. اول اینکه، ممکن است گاوهای بیت کوین (خریداران) قبل از شکل‌گیری وضعیت نزولی، این روند را زیر 30 هزار دلار متوقف کنند و به ترتیب به سمت 33000 و 35000 دلار بازگردند.

دوماً، اگر شاخص‌های اقتصادی که قرار است در اواخر هفته منتشر شوند برای سرمایه‌گذاران دارایی‌های ریسکی چندان مطلوب نباشند، ریزش قیمت تا مرز 28000 دلار و حتی 25000 دلار قریب‌الوقوع خواهد بود. در حال حاضر، پیش از هر اقدامی، معامله‌گران باید منتظر باشند تا حمایت کانال قبلی قیمت که توسط متحرک نمایی 200 روزه تقویت می‌شود دوباره فتح شود.

به عقیده کاپیتان فایبیک (Captain Faibik) یکی از تحلیلگران محبوب کریپتو، ناکامی بیت کوین در شکست بالاتر از 31 هزار دلار با توجه به بسته شدن 5 کندل متوالی روزانه زیر این سطح، می‌تواند منجر به لمس مجدد میانگین متحرک نمایی 200 در تراز 25.5 هزار دلار شود. ولی در عین حال، احتمال عبور موفقیت‌آمیز از تراز 31 هزار دلار هم وجود دارد و در این شرایط، راه برای افزایش صعودی قابل توجه 30 تا 35 درصدی قیمت در ماه‌های آگوست و سپتامبر هموار می‌شود.

سایر ناظران بازار مانند محقق ارشد  LBank Labs، جانی تنگ (Jonny Teng) معتقدند تحولات مربوط به حکم نهایی صادرشده درباره پرونده قضایی ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) همچنان بر معاملات در سراسر بازار ارزهای دیجیتال تأثیری منفی خواهد داشت چون درخواست تجدیدنظر توسط SEC وضعیت را پیچیده‌تر کرده و به عدم قطعیت حاکم بر بازار خواهد افزود.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: coingape

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array