به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، سم آلتمن (Sam Altman)، مدیر اجرایی اُپن‌اِی.آی (OpenAI)، روز دوشنبه 24 جولای (2 مرداد) رسماً از رمزارزخود با نام Worldcoin رونمایی می‌کند. وبسایت خبری کوین گپ (coingape) در گزارشی به نقل از منابع آگاه نوشت، در حالی که آلتمن  توکنومیک‌های این رمزارز را زودتر فاش کرده بود، طرح توزیع توکن‌های Worldcoin نیز امروز عمومی خواهد شد.

پروژه Worldcoin، یک پروژه رمزارزی بازشناسی عنبیه (Iris Recognition) است که سیستم ID جهانی، Orb اسکنر عنبیه و کیف پول Wold App را نیز شامل می‌شود. در حالی که چندین متخصص در مورد مسائل مربوط به حریم خصوصی و ایمنی این پروژه ابراز نگرانی کرده بودند، سم آلتمن، مدعی شده است که نگرانی‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی در مورد هوش مصنوعی اسکن عنبیه این شرکت با کد منبع باز کاهش می‌یابد.

رمزارز Worldcoin

حساب رسمی Worldcoin در توییتر اواخر روز یکشنبه با انتشار یک پست، بدون هیچ توضیح اضافی فقط نوشت:

«وقتش رسیده است. 24.7.23»

سخنگویان شرکت فناوری سازنده Woldcoin یعنی Tools for Humanity از اظهار نظر در مورد راه‌اندازی یا جزئیات بیشتر این پروژه خودداری کرده‌اند.

در همین حال، صرافی رمزارزی اوکی ایکس (OKX) صفحه شارژ Worldcoin (WLD) را باز کرده است که از توکن‌های ERC20 و Optimism پشتیبانی می‌کند.

سرمایه‌گذاران پروژه رمزارز Worldcoin

گفتنی است که از زمان اعلام راه‌اندازی این پروژه، این شرکت در دور سری C جذب سرمایه خود موفق شد 115 میلیون دلار از Blockchain Capital جمع‌آوری کند. سایر سرمایه‌گذاران آن نیز عبارتند از a16z، Bain Capital Crypto، و Distributed Global.

بر اساس اطلاعات وبسایت Arkham Intelligence، در مجموع 1 میلیارد توکن Worldcoin صادر خواهد شد. آدرس قرارداد هوشمند این توکن 0x163f8C2467924be0ae7B5347228CABF260318753 است. بخشی از کل موجودی توکن‌های WLD به آدرس‌های واریز صرافی‌های رمزارزی اوکی ایکس (OKX) و بای بیت (Bybit) ارسال شد و در حال حاضر، در مجموع شش آدرس کیف پول بیش از 95 درصد موجودی WLD را در اختیار دارند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: coingape

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array