به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، طی تازه‌ترین حمله هکری که پلتفرم پرداخت رمزارزی آلفاپو (Alphapo) را هدف قرار داد، حداقل 31 میلیون دلار اتر (ETH)، ترون (TRX) و بیت کوین (BTC) از کیف پول‌های داغ این پلتفرم سرقت شد. از آنجایی که تعداد بیت کوین‌های سرقت شده نامشخص است، این رقم ممکن است بیشتر از میزان اعلام شده باشد.

به گفته کاراگاه درون زنجیره زش‌ایکس.بی.تی (ZachXBT)، این وجوه در شبکه اتریوم به سرقت رفته است و بعد از سوآپ شدن با اتریوم به بلاکچین‌های آوالانچ و بیت کوین منتقل شدند. طبق گفته تیم امنیتی DeDotFi، این حمله احتمالاً به دلیل نشت کلیدهای خصوصی اتفاق افتاده است. تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد.

گفتنی است که آلفاپو (Alphapo) یک پردازشگر پرداخت است که خدمات پردازش تراکنش‌های فوری در بیش از 30 دارایی دیجیتال و طیف وسیعی از ارزهای فیات را ارائه می‌دهد. این شرکت بیشتر به خاطر درگاه پرداخت رمزارزی در تعدادی از پلتفرم‌های قمار از جمله HypeDrop، Ignition و Bovada شناخته می‌شود.

هک آلفاپو

پس از این حادثه، کلاینت HypeDrop آلفاپو (Alphapo) پردازش تراکنش‌های رمزارزی را متوقف کرد. این پلتفرم در توییتر اعلام کرد که در نتیجه این هک با مشکلاتی در زمینه واریز و برداشت مواجه شده است:

«در جریان باشید که وجوه HypeDrop شما امن است، اما ما از سمت ارائه‌دهنده خدمات ارزهای دیجیتال خود یعنی آلفاپو با مشکلی مواجه شده‌ایم. پس از از سرگیری عملیات این پلتفرم، پردازش واریزها به روند سابق بازخواهد گشت.»

علیرغم عدم اظهار نظر در مورد این حادثه، سخنگوی آلفاپو به کوین تلگراف گفته است که واریز و برداشت برخی از ارزها به روال قبل بازگردانده شده است. ما از همه کاربران خود درخواست می‌کنیم که از ارسال وجوه به آدرس‌های قدیمی خودداری کنند. هرچند در صورت انجام چنین تراکنشی، وجوه واریز شده تأیید می‌شوند.

لازم به ذکر است که در یک حادثه امنیتی دیگر که همین چند روز گذشته اتفاق افتاد، پروتکل امور مالی غیرمتمرکز کونیک فایننس (Conic Finance) دو حمله پی‌درپی را در عرض چند ساعت تجربه کرد. اولین اکسپلویت با سرقت 3.26 میلیون دلار اتر (ETH) همراه بود و کل مبلغ تقریباً با یک تراکنش، به یک آدرس اتریوم ارسال شد. حادثه دوم چند ساعت بعد اتفاق افتاد و این پروتکل در یک گزارش پس از حادثه، ضمن تایید این رویداد گفت که این یک نوع حمله ساندویچی (sandwich attack) است که استخرهای آن را هدف قرار داده و مهاجم چیزی در حدود 300 هزار دلار به جیب زده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array