به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، رویداد موردانتظار کمپانی سامسونگ در کمتر از 3 روز دیگر برگزار خواهد شد. پیش‌بینی‌ها حاکی از رونمایی از گلکسی‌های تاشو، ساعت‌های هوشمند و تبلت‌های جدید برند سامسونگ هستند.

رویداد Unpacked امسال کمی زودتر از موعد همیشگی و در تاریخ 26 جولای (4 مرداد ماه) برگزار خواهد شد، اما سامسونگ این اطمینان‌خاطر را به کاربران و علاقه‌مندان داده که رویداد امسال از همیشه جذاب‌تر خواهد بود.

رونمایی گوشی‌های تاشوی Galaxy Z قطعی است، اما شایعاتی مبنی بر رونمایی از ساعت‌های هوشمند و تبلت جدید سامسونگ نیز به گوش می‌رسد.

Unpacked

تماشای رویداد امسال از طریق وبسایت رسمی سامسونگ و کانال یوتیوب این کمپانی میسر شده است. این مراسم در شهر سئول کره‌جنوبی برگزار خواهد شد و پخش زنده آن روز چهارم مرداد ساعت 14:30 به وقت تهران آغاز خواهد شد.
رویداد Unpacked معمولاً در ماه آگوست برگزار می‌شود، اما به‌نظر می‌رسد یکی از دلایل برگزاری زودتر از موعد این مراسم، تغییر استراتژی و بازاریابی کمپانی سامسونگ برای فروش بیشتر گوشی‌های هوشمند خود در بازه زمانی سپتامبر باشد.

کاربرانی که از همین الان مشتاق به خریداری گوشی‌های هوشمند Galaxy Z Flip و یا Galaxy Z Fold 5 (تاشو) هستند، می‌توانند از همین الان در وبسایت رسمی سامسونگ خرید خود را به‌صورت رزرو ثبت کرده و یک کارت هدیه 50 دلاری دریافت کنند.

Unpacked
تصاویر غیر رسمی از Galaxy Z Fold 5
Unpacked
تصاویر غیر رسمی از Galaxy Z Flip 5

گوشی‌های تاشو، ستاره‌های رویداد Unpacked 2023

تا این لحظه تصاویر و اطلاعات بسیاری درباره دو مدل Galaxy Z Flip 5 و Galaxy Z Fold 5 منتشر شده است که البته این تصاویر هنوز رسمی نیستند و صرفاً توسط منابع مختلفی افشا شده‌اند.

براساس این اطلاعات جسته‌وگریخته، طراحی سری Galaxy Z Fold تغییر چندانی نکرده و مشابه نسل قبل خود است. همچنین هر دوی این مدل‌ها از تراشه نسل 2 مدل Snapdragon 8 استفاده می‌کنند و به همین دلیل عملکرد کلی و بهره‌وری آنها ارتقاء یافته است.
یکی دیگر از تغییرات مدل Fold 5، مکانیزم لولای قطره‌ای است که به این دستگاه کمک می‌کند تا هنگام بسته‌شدن مانند گذشته شکافی نداشته باشد.

همچنین اطلاعاتی درباره کیفیت دوربین این گوشی‌ها نیز منتشر شده است. مدل Z Flip 5 دارای دوربین اولترا واید 12 مگاپیکسلی، دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی خواهد بود.
براساس شنیده‌ها، احتمالاً کیفیت سنسور دوربین‌ها به جهت بهبود عملکرد ارتقاء خواهد یافت.

هنوز اطلاعات بیشتری درباره تاریخ دقیق عرضه و یا قیمت نهایی این دو مدل اعلام نشده است. اما سال گذشته قیمت مدل‌های Flip و Fold به‌ترتیب از 999 دلار و 1799 دلار آغاز شده بود. پیش‌بینی می‌شود که قیمت‌گذاری مدل‌های جدید امسال نیز در همین طیف باشد و عرضه رسمی آنها در میانه ماه آگوست اتفاق بیفتد.

Unpacked
تصاویر غیر رسمی از ساعت هوشمند Galaxy Watch 6

ساعت هوشمند Galaxy Watch 6

اگر رونمایی و قابلیت‌های ساعت Galaxy Watch 5 سال گذشته برای شما نیز دلسرد کننده بود، اصلاً جای نگرانی نیست. به‌نظر می‌رسد سامسونگ با ساعت هوشمند جدید خود بتواند دل مشتریان را به‌دست آورد.

براساس شایعات اخیر، ممکن است ساعت‌های هوشمند جدید سامسونگ دیگر دارای ظاهر مدرن نباشند و در عوض با ظاهری کلاسیک‌تر و در دو مدل Classic و Pro عرضه شوند.

هر دو مدل Pro و Classic این ساعت هوشمند دارای صفحه‌ای گرد با روکش فلزی خواهند بود. همچنین این ساعت‌های جدید به‌جای صفحات مسطح به صفحه شیشه‌ای منحنی مجهز خواهند بود.
محل قرارگیری دکمه‌های این ساعت نیز مثل نسل‌های قبلی آن خواهد بود. همچنین شایان ذکر است که مدل Classic این ساعت قرار است دوباره مجهز به قاب چرخشی باشد. این قاب علاوه‌بر ورودی‌های لمسی، از روشی مطمئن‌تر برای تعامل با رابط کاربری ساعت استفاده خواهد کرد.

Unpacked

بخش نرم‌افزاری این ساعت نیز نقش مهمی را ایفا خواهد کرد. سامسونگ قبلاً گفته بود که ساعت هوشمند بعدی این برند از سیستم‌عامل One UI 5 Watch استفاده خواهد کرد. این سیتم‌عامل ورزشی نسبت به نرم‌افزار Wear OS یک آپدیت اساسی محسوب می‌شود.

این سیستم جدید داده‌های دقیق‌تری را نسبت به بازه‌های زمانی خواب ارائه خواهد داد و گزینه‌های ورزشی آن نیز به‌صورت جدی بهبود یافته‌اند. سیستم کمک اضطراری و اورژانسی SOS آن نیز در هنگام بروز یک حادثه مستقیماً با شماره‌های مربوطه تماس برقرار خواهد کرد.
پیش‌‌بینی می‌شود که قیمت نهایی این ساعت هوشمند نیز برای مد‌ل‌های Classic و Pro در بازه 450 دلار و بیشتر باشد.

Unpacked
تصاویر غیر رسمی از تبلت Galaxy Tab S9

تبلت Galaxy Tab S9

از آخرین مدل تبلت کمپانی سامسونگ یعنی مدل Galaxy Tab S8 بیشتر از یکسال و نیم می‌گذرد؛ در نتیجه جای تعجبی نیست که سامسونگ قصد ارائه مدل جدیدتر آن را داشته باشد.

براساس اخبار افشا شده، سامسونگ نه‌تنها قصد آپگرید کردن تبلت قبلی خود را دارد، بلکه تبلت سری 9 قرار است در سه مدل مختلف عرضه شود!
مدل Galaxy Tab S9 (با صفحه نمایش 11 اینچی)، مدل Galaxy Tab S9+ (با صفحه نمایش 12.4 اینچی) و مدل Galaxy Tab S9 Ultra (با صفحه نمایش 14.6 اینچی) .

Unpacked

انتظار می‌رود که سری جدید این تبلت‌ها هم در ظاهر و هم در عملکرد بهبود یافته باشند. پیش‌بینی می‌شود که صفحه‌نمایش این تبلت از LCD به AMOLED ارتقاء یابد و از تراشه قدرتمند نسل دوم Snapdragon 8 بهره ببرد.

براساس شایعات زمان عرضه این تبلت نیز در میانه آگوست و تقریباً همزمان با گوشی‌های تاشو خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود قیمت‌ها نیز مشابه مدل‌های تبلت سری 8 باشد.
مدل معمولی S9 حدود 700 دلار، مدل S9+ حدود 900 دلار و مدل S9 Ultra حدود 1100 دلار.

Unpacked

سورپرایزهای احتمالی: تکنولوژی واقعیت ترکیبی و Galaxy Tab S8 FE

کمپانی سامسونگ به رونمایی‌های غافلگیرکننده خود در طی رویداد Unpacked معروف است و بعید نیست که این تابستان نیز یکی دو غافلگیری در راه باشد.
کاندیداهای این غافلگیری‌ها ممکن است تکنولوژی پوشیدنی واقعیت ترکیبی باشد که سامسونگ در ماه فوریه به توسعه آنها با همکاری کمپانی گوگل (برای بهینه‌سازی نسخه اندروید) و کمپانی Qualcomm (برای تنظیمات پردازنده و تراشه) اشاراتی کرده بود.

همچنین سری Galaxy Tab S9 ممکن است تنها تبلت این رویداد تابستانه نباشد! براساس شایعات ممکن سامسونگ از تبلت مدل Galaxy Tab S8 FE نیز رونمایی کند.
هدف این تبلت نیز مانند مدل S7 FE، پر کردن فاصله میان تبلت‌های مقرون‌به‌صرفه سری A سامسونگ و S9 خواهد بود.

منبع: engadget

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array