به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، به نظر می‌رسد سرکوب شرکت‌های ارز دیجیتال توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) به شدت بر تجارت بایننس تأثیر گذاشته است. طی چند هفته گذشته، صرافی ارز دیجیتال گزارش شده است که بیش از 1000 کارمند را اخراج کرده و برخی از مزایای آن را کاهش داده است.
به گفته بایننس، «محیط فعلی بازار و جو نظارتی» باعث کاهش سود شده است که نشان می‌دهد ممکن است کاهش‌های بیشتری در کار باشد. یکی از سخنگویان به کوین تلگراف گفت که این شرکت در پاسخ به نگرانی‌های تجاری و نظارتی، «برخی محصولات، واحدهای تجاری، مزایا و سیاست‌های کارکنان» را کاهش خواهد داد.
بایننس هنوز با دادگاه‌ها و 13 اتهام وارد شده توسط SEC و همچنین نتیجه تحقیقات وزارت دادگستری ایالات متحده در مورد فعالیت‌ها و مدیران اجرایی آن مواجه نشده است.

با وجود دورنمای مبهم پیش رو، بایننس همچنان محبوب ترین صرافی متمرکز ارز دیجیتال در جهان است و دارایی‌هایی به ارزش بیش از 63 میلیارد دلار در اختیار دارد. تفکیک توکن توسط دیفای لاما (DefiLlama) نشان می‌دهد که اکثر دارایی‌های بایننس شامل تتر (27.55 درصد)، بیت‌کوین (26.95 درصد)، BNB (12.82 درصد)، و رپد اتر (10.08 درصد) است.

چاگپنگ ژائو (Changpeng Zhao)، مدیرعامل صرافی بایننس، در سخنانی به مناسبت سالگرد بایننس در 14 جولای (23 تیر)، یادآور شد که سفر این شرکت هیچ وقت آرام نبوده است.
کریپتو بیز (Crypto Biz) این هفته به تلاش‌های مداوم بایننس برای مهار کاهش سود، انتظار ریپل مبنی بر اینکه بانک‌های ایالات متحده ممکن است به زودی XRP را اتخاذ کنند، اولین نشانه‌های بازگشت سرمایه خطرپذیر به کریپتو را بررسی می‌کند.

بایننس

بایننس با اشاره به کاهش سود، مزایای کارکنان را کاهش داد

صرافی جهانی ارزهای دیجیتال بایننس در بحبوحه تلاش‌های ارزیابی مجدد در شرکت، برخی از مزایای کارکنان را کاهش می‌دهد. گزارش شده است که این شرکت ارائه بازپرداخت به کارمندان برای برخی از هزینه‌ها، از جمله استفاده از تلفن همراه، تناسب اندام و کار از خانه را متوقف کرده است. بایننس به «محیط فعلی بازار و جو نظارتی» اشاره کرد که منجر به کاهش سود شد و نشان می‌دهد که ممکن است اقدامات کاهش هزینه بیشتری مورد نیاز باشد. این گزارش به دنبال یک اخراج گسترده در ماه ژوئن است که بیش از 1000 کارمند در صرافی را تحت تأثیر قرار داد. بایننس و ژائو هر دو به دلیل ارائه اوراق بهادار ثبت نشده در ایالات متحده مورد هدف SEC قرار گرفتند.

سهامداران ماراتون علیه مدیریت ارشد شرکت شکایت می کنند
شرکت ماینینگ کریپتو ماراتن دیجیتال (Marathon Digital) به دلیل ادعاهایی مبنی بر اینکه فرد تیل (Fred Thiel)، مدیرعامل آن، در کنار سایر مدیران ارشد، وظایف امانتداری را زیر پا گذاشته، به ناحق خود را ثروتمند کرده و دارایی‌های شرکت را هدر داده، به دادگاه می رود. بر اساس این شکایت، مدیریت شرکت مشکلات خود را کم اهمیت جلوه داده است، ارزش گذاری ماراتن را به طور مصنوعی افزایش می‌دهد، غرامت بیش از حد دریافت می‌کند، فروش داخلی سودآور انجام می‌دهد و پاداش‌های غیرقابل توجیهی را بر اساس اظهارات نادرست و گمراه کننده دریافت می‌کند.

بایننس

جمع‌آوری سرمایه پالیچین و کوین فاند

شرکت‌های سرمایه‌گذاری Web3 خود را برای سرمایه‌گذاری‌های جدید در پروژه‌های رمزارزی آماده می‌کنند، زیرا پالیچین کپیتال (Polychain Capital) مبلغ 200 میلیون دلار برای یک صندوق سرمایه‌گذاری جدید جمع‌آوری کرد و کوین فاند 152 میلیون دلار برای یک صندوق اولیه تضمین کرد. پالیچین همچنان قصد دارد در مجموع 400 میلیون دلار برای صندوق جدید جمع آوری کند. در حال حاضر سه صندوق با حدود 2.6 میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت اداره می‌کند. در مورد کوین فاند، مدیر عامل آن، جیک بروخمن (Jake Brukhman)، گفت که این شرکت هدف خود را جمع‌آوری 125 میلیون دلار تعیین کرده است، اما به دلیل افزایش علاقه به صنعت، توانست 27 میلیون دلار اضافی به دست آورد. حجم کل سرمایه گذاری‌های مخاطره آمیز برای استارتاپ‌های کریپتو به دلیل بازار نزولی و آشفتگی در صنعت، 76 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

پیش‌بینی رالی بیت کوین در سال 2024
به گفته مارک یوسکو (Mark Yusko)، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری و موسس مورگان کریک کپیتال، درخواست بلک راک برای یک صندوق نقدی قابل معامله در صرافی بیت کوین، جرقه آغاز یک بازار صعودی جدید کریپتو شده است، که در مقطعی به هاوینگ برنامه‌ریزی شده برای آوریل 2024 نزدیک‌تر خواهد شد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array