به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) پیشنهاد کرده است که ممکن است در مورد حکم اخیر در پرونده علیه آزمایشگاه‌های ریپل، که XRP تلقی می‌کند، تجدید نظر کند؛ به صورتی که وقتی به سرمایه‌گذاران خرد فروخته می‌شود، یک اوراق بهادار نباشد.
SEC استدلال می‌کند که این حکم برخلاف “اصول قوانین اساسی اوراق بهادار” مانند آزمون هوی است که تعیین می‌کند چه چیزی تحت رده قرارداد سرمایه گذاری قرار می‌گیرد.

آخرین اظهارات SEC در مورد شکایت آزمایشگاه ریپل در یک شکایت جداگانه علیه آزمایشگاه ترافرم (Terraform) و بنیانگذار آن، دو کوان (Do Kwon)، به اتهام “سازمان دادن به یک کلاهبرداری چند میلیارد دلاری از دارایی‌های رمزارزی” مطرح شد.
با توجه به پاسخ SEC در 21 ژوئیه (30 تیر) به درخواست اخراج از ترافرم لبز (Terraform Labs، که در آن حکم بالقوه آزمایش‌کننده ریپل لبز یا همان آزمایشگاه‌های ریپل (Ripple Labs) توسط متهمان ارجاع شده است، SEC تعدادی از مواردی را که علیه تصمیم اخیر دادگاه در مورد XRP دارد، برجسته کرد.


«برخلاف اظهارات مدافعان، بسیاری از حکم ریپل از ادعاهای SEC در این پرونده حمایت می‌کند و استدلال‌هایی که متهمان در اینجا مطرح کرده‌اند را رد می‌کند. با این حال، با توجه به برنامه‌های فروش و سایر فروش‌ها، SEC با احترام مخالفت می‌کند که ریپل با استاندارد هوی در تضاد است و الزامات بی‌پایه‌ای را به آن اضافه می‌کند.» SEC بیان کرد:

“با احترام، آن بخش از ریپل به اشتباه تصمیم گیری شد و این دادگاه نباید آنها را دنبال کند. کارکنان SEC در حال بررسی راه‌های مختلف موجود برای بررسی بیشتر هستند و قصد دارند توصیه کنند SEC به دنبال چنین بررسی باشد.”
اظهارات SEC تنها چند روز پس از آن منتشر می‌شود که گری گنسلر (Gary Gensler)، رئیس آژانس، ناامیدی خود را از دادگاه که XRP را در هنگام فروخته شدن به سرمایه گذاران خرده اوراق بهادار نمی‌داند، ابراز کرد.
ما خوشحالیم که دادگاه به این مورد توجه کرد که نشانه‌ای برای سرمایه‌گذاران نهادی یک اوراق بهادار است که از جنبه دیگر در مورد سرمایه‌گذاران خرد ناامید شده است. گنسلر در مصاحبه‌ای در 17 ژوئیه (26 تیر) با یاهو فایننس (Yahoo Finance) اظهار داشت: ما همچنان به آن نگاه می‌کنیم و آن را در نظر می‌گیریم.
همچنین در همان روز، گنسلر در باشگاه مطبوعات ملی حاضر شد تا در مورد هوش مصنوعی سخنرانی کند و از او سوال شد که آیا احکام دادگاه نیاز فوری به ایجاد مقررات روشن برای صنعت را نشان می‌دهد یا خیر؟، و گنسلر نتوانست پاسخ خاصی ارائه دهد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array