به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، مدت زیادی است که شایعاتی مبنی بر به فروش رفتن کمپانی دیزنی به گوش می‌رسد. شنیده‌ها حاکی از آن هستند که باب ایگر، مدیرعامل دیزنی درحال آماده‌سازی مراحل فروش این کمپانی به اپل می‌باشد.

باب ایگر امسال در رویداد WWDC اپل حضور یافته بود تا همکاری دیزنی و اپل را به حضار این مراسم اعلام کند. ایگر در این رویداد نوید داده بود که پس از عرضه رسمی هدست‌های موردانتظار Vision Pro، خدمات سرویس استریم Disney+ نیز در این هدست به کاربران ارائه خواهد شد.

شایعات فروش احتمالی دیزنی به اپل در حالی قوت گرفته‌اند که شنیده‌ها حاکی از ضرر 800 میلیون دلاری کمپانی دیزنی در سه‌ماهه سوم مالی سال 2023 هستند.

اولین بار رسانه معتبر بلومبرگ بود که اخبار مبنی بر فروش احتمالی دیزنی به اپل را منتشر کرد. این اخبار باعث ایجاد شوک عظیمی در صنعت سرگرمی شده و بسیاری را تحت‌تأثیر قرار داده است. دیزنی بزرگترین کمپانی فعال در دنیای سرگرمی است و مالک استودیوها و برندهای زیرمجموعه‌ای مانند مارول، پیکسار، 20th Century Fox و Lucasfilm می‌باشد.

اپل

اپل فرشته نجات دیزنی خواهد بود؟

با این وجود، تصاحب همین زیرمجموعه باعث شد دیزنی بدهی‌ سنگینی بالا بیاورد. خصوصاً روند تصاحب Fox Assets در سال 2018 باعث ایجاد بدهی 71 میلیارد دلاری برای دیزنی شده است.
به‌همین ترتیب، عجیب نیست که حضور باب ایگر، مدیرعامل این کمپانی در رویداد سال جاری WWDC اپل به‌شدت به این شایعات دامن زده باشد.

در نگاهی کلی، متصور شدن چنین آینده‌ای برای دیزنی اصلاً دور از ذهن نیست: اعلام خبر همکاری این دو کمپانی در مهم‌ترین رویداد اپل که میلیون‌ها نفر مخاطب داشت، دوران سخت دیزنی و ریزش بیش از 4 میلیون نفر از مخاطبان سرویس استریم Disney+، احتمال ضرر 800 میلیون دلاری در فصل مالی پیش‌رو، همه و همه باعث تشدید شایعات تصاحب دیزنی توسط اپل می‌شوند.
همچنین روند اعتصابات جاری جامعه نویسندگان و بازیگران در هالیوود نیز به وخامت اوضاع افزوده است.

باب ایگر با تصاحب استودیوهای مارول، پیکسار، 21st Century Fox و غیره باعث موفقیت و رشد روزافزون کمپانی دیزنی شده است. با این حال، با کناره‌گیری او از سمت شغلی خود در سال 2020 و جایگزین شدن باب چاپک و عملکرد و نتایج دلسردکننده او، کمپانی دیزنی مجدداً در نوامبر سال 2022 ایگر را به عنوان مدیرعامل خود منصوب کرد.

با اینکه ایگر در آن زمان گفته بود قصد قبول این مأموریت را فقط برای دو سال دارد، اما قرارداد او اخیراً به مدت دو سال دیگر نیز تمدید شده و جمعاً به او 3 سال فرصت می‌دهد تا شرایط ناگوار فعلی دیزنی را سروسامان دهد.
به‌نظر می‌رسد اطلاع‌رسانی اخبار همکاری اپل و دیزنی در روز رونمایی از هدست‌های Vision Pro، قدم مهمی در همین مسیر باشد.

اگر تصاحب کمپانی دیزنی توسط اپل واقعاً اتفاق بیفتد، شاهد یکی از بزرگترین معاملات در تاریخ بشریت خواهیم بود. نهایی‌شدن این معامله به دیزنی اجازه دسترسی به منابع بی‌نهایت اپل مانند سرویس استریم Apple TV+ و گسترش مخاطبین به بازار هدف جدیدی مانند چین را خواهد داد.
همچنین اپل کنترل کاملی بر روندهای عملیاتی دیزنی خواهد داشت و وضعیت ناپایدار سرویس استریم Disney+ نیز بهبود خواهد یافت.

عده‌ای همچنان معتقدند که این اخبار صرفاً شایعاتی بیش نیستند، اما شایعاتی که احتمال اتفاق افتادن آنها بسیار بالاست! درنهایت تنها عامل مشخص‌کننده، زمان است.

منبع: mysmartprice

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array