به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، الیزابت وارن (Elizabeth Warren) و ران وایدن (Ron Wyden)، سناتورهای ایالات متحده از هیئت نظارت بر حسابداری شرکت عمومی (PCAOB) خواستند تا حسابرسان را در قبال پروژه‌های رمزارزی شکست خورده پاسخگو کند.

PCAOB – یک سازمان غیرانتفاعی ناظر بر حسابرسی شرکت‌های دولتی و سایر ناشران – اخیراً اعلام کرد که اثبات ذخیره (POR) معادل حسابرسی‌های انجام شده تحت استانداردهای حسابرسی PCAOB نیست. POR روشی است که به طور گسترده توسط صرافی‌های رمزارزی برای تأیید در دسترس بودن وجوه کاربران استفاده می‌شود. با این حال، وارن خواستار نظارت شدیدتر شد.

جامعه کریپتو با بیانیه او مخالفت کرد، زیرا اعضای متعددی بر سقوط مداوم بانک سیلیکون ولی (SVB) (Silicon Valley Bank) – یک بانک بیمه شده توسط شرکت بیمه سپرده فدرال تأکید کردند.

از سوی دیگر، بانک سیلیکون ولی به تنهایی به بی‌ثباتی قیمت کوین USD صادر شده توسط سیرکل (Circle) کمک می‌کند. کریپتو توییتر موضع وارن در مورد سقوط یک بانک غیرمرتبط با رمزارز را زیر سوال برد.

وارن

در پاسخ به وارن، آری پل (Ari Paul)، بنیانگذار شرکت سرمایه‌گذاری بلاکچین بلاک تاور کپیتال (BlockTower Capital)، نشان داد که SVB چگونه شرکت‌های رمزارزی را به سمت ورشکستگی سوق می‌دهد:

“بانک غیرکریپتویی بسیار بزرگتر SVB بسیاری از شرکت‌های خوب را مجبور به ورشکستگی کرد. وانمود نکنید که ساختمان امپراتوری شما به مردم کمک می‌کند. این امر فقط باعث زیان‌های غیرضروری برای سپرده‌گذاران خرد و نهادی می‌شود.”

ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیر عامل تسلا، یادداشتی را برای این شرایط به اشتراک گذاشت و معضل سرمایه‌گذاران را در مورد اعتماد به بانک‌های سنتی و کسب‌وکارهای ارز دیجیتال با پولشان به نمایش گذاشت.

همانطور که توسط کوین تلگراف گزارش شده است، مشاوره سرمایه‌گذار از دفتر حمایت از سرمایه‌گذاران PCAOB به کاربران یادآوری می‌کند که برای تأیید وجود وجوه صرفاً به گزارش‌های POR اعتماد نکنند.

در 11 مارس (20 اسفند)، سیرکل فاش کرد که پس از انجام نشدن درخواست انتقال از 9 مارس (18 اسفند)، 3.3 میلیارد دلار در بانک سیلیکون ولی مانده است.

افسر ارشد استراتژی شرکت و رئیس سیاست جهانی با افزودن بیانیه سیرکل تأکید کرد که سیرکل در حال حاضر از USDC در برابر شکست قوی سیاه (black swan) در سیستم بانکی ایالات متحده محافظت می‌کند، زیرا او خواستار یک طرح نجات از سوی شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) شد.

در زمان نگارش مقاله، 3.3 میلیارد دلار از تقریباً 40 میلیارد دلار (8.24 درصد) ذخایر USDC نزد SVB باقی مانده است.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array