به گزارش ایران دکونومی، با گسترش آگاهی مردم از مزایای طرح کالابرگ الکترونیکی برای یارانه بگیران استقبال از این طرح ملی روند صعودی داشته است.

از ۱۳ خرداد ماه و همزمان با اجرای مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی تا ۱۱ تیر ماه بیش از ۵۰۰ هزار خانوار از طرح کالابرگ الکترونیکی استقبال کرده‌اند و بر اساس گزارش‌ها روزانه تا ۷۰ هزار خرید در قالب کالابرگ از میان ۱۱ قلم کالای اساسی پیش‌بینی شده در سراسر کشور انجام می‌گیرد.

مهلت دوره خرید با کالابرگ الکترونیک از نیمه هر ماه تا نیمه ماه بعد ذکر شده است و برای استفاده از افزایش اعتبار ۲۰ درصدی و مبلغ ۸۰ هزار تومان باید خریدهای کالابرگی یارانه بگیران از ساعت ۱۲ ظهر پانزدهم هر ماه تا ۱۲ ظهر پانزدهم ماه بعد انجام شود.

به عنوان مثال برای خرید کالابرگی تیر ماه و مرداد ماه در بازه زمانی ساعت ۱۲ ظهر ۱۵ تیر تا ساعت ۱۲ ظهر ۱۵ مرداد فرصت خرید پیش‌بینی شده و در صورت خرید خارج از این مدت زمان، اعتبار برای ماه بعد حساب می‌شود.

در این طرح استفاده مردم  از کالاهای اساسی بیشتر بوده و بیشترین استقبال مردمی از تخم مرغ، ماکارونی، روغن و برنج و قند و شکر بوده است.

در این طرح ۱۱ قلم کالای اساسی شامل شیر کم چرب، پنیر، ماست پگاه، ‌ مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی، قند و شکر، ‌برنج ایرانی، حبوبات وگوشت منجمد گوساله جهت عرضه به خانوارها پیش‌بینی شده است و خانوارهای مشمول می‌توانند با نصب برنامه «شما» و یا شماره گیری #۱۴۶۳*۵۰۰* از محل فروشگاه‌های ارائه کننده خدمات و باقی مانده اعتبار خود مطلع شوند.

در حال حاضر فروشگاه‌های رفاه، افق کوروش، هایپرمی، دیلی مارکت، جانبو، گندم، ‌دهفت و وال مارکت به عنوان هشت فروشگاه بزرگ زنجیره‌ای در این طرح ملی مشارکت دارند.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array