به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بلافاصله پس از اینکه سیرکل (Circle) فاش کرد که بانک سیلیکون ولی (Silicon Valley Bank) مبلغ 3.3 میلیارد دلار از ذخایر USDC خود را انتقال نداده است، بازار با فروش گسترده واکنش نشان داد و استیبل کوین را نسبت به دلار ایالات متحده دیپگ کرد. با این حال، همه سرمایه‌گذاران به اندازه کافی خوش‌شانس نبودند که در میان عدم قطعیت سرمایه خود را حفظ کنند.

برای کاهش ضرر، سرمایه‌گذاران شروع به فروش توکن‌های USDC خود در ازای سایر استیبل کوین‌ها، مانند تتر کردند. متأسفانه، یکی از تراکنش‌هایی که توسط عضو توییتر، باو تاید پیکل (BowTiedPickle) مطرح شده است، نشان می‌دهد که یک سرمایه‌گذار USDC سرمایه 2 میلیون دلاری خود را به 0.05 دلار تبدیل کرده و ارزش پول خود را از دست داده است.

بررسی‌های زنجیره‌ای (آنچین) نشان داد که کاربر دارایی‌ها را در یک استخر نقدینگی (LP) -روشی محبوب برای کسب درآمد غیرفعال در ارزهای دیجیتال-ذخیره کرده است. این کاربر می‌توانست توکن‌های LP خود را به USDT با 6 درصد اسلیپیج بفروشد. با این حال، او روش «questionable» را انتخاب کرد.

با توجه به رقابت با زمان، سرمایه‌گذار USDC فراموش کرد که اسلیپیج خود را تنظیم کند، که به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا قیمت دقیق توکن را برای انجام معامله تعیین کنند. او نکات ظریفی را توضیح داد که در نهایت منجر به حداکثر ارزش قابل استخراج (MEV) شد که پس از پرداخت 45 دلار گس و 39000 دلار مو (MEV)، 2.045 میلیون دلار از دست داد.

USDC

قسمت بالا نشان می‌دهد که چگونه خطای انسانی می‌تواند منجر به از دست دادن دائمی سرمایه شود.

بلافاصله پس از اینکه سیرکل تأیید کرد که 3.3 میلیارد دلار در بانک سیلیکون ولی مانده است، فروش حاصل از USDC باعث شد که ارزش استیبل کوین به زیر 1 دلار کاهش یابد.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array