به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، تصویری از ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، بنیانگذار اتریوم که در سال 2014 (1393) گرفته شده است، به عنوان یک توکن غیرقابل تعویض (NFT) به حراج گذاشته می‌شود. این پرتره توسط اندرو میلر (Andrew Miller)، عکاس کانادایی، قبل از معروف شدن او گرفته شده است.

فروش NFT همچنین دهمین سال از ایجاد اتریوم را با اشتراک‌گذاری تصویری از بنیانگذار اتریوم جشن می‌گیرد که قبلاً فروخته نشده بود. استودیوی انکادریوم (Encadrium) در اینجا در مونترال میزبان چاپ درخشان من از ویتالیک بوترین است در حالی که حراج به قیمت 333 اتر من در حال انجام است وتا پایان جولای ادامه دارد.

— اندرو میلر (@awesomephoto2) 6 جولای 2023

طبق لیست، میلر قبل از اینکه به شهرت برسد، بوترین را در تورنتو ملاقات کرد. از آنجایی که عکاس به دیدگاه بنیانگذار جوان اعتقاد داشت، می‌خواست کاری انجام دهد تا به مخترع جوان تصویر عمومی قوی‌تر و قابلیت بازارپذیری بدهد.

با این حال، در طول عکاسی برای پرتره، بوترین با ظاهر معمول خود آمد، که در فهرست به عنوان «لباس غیررسمی» توصیف شد. از آنجایی که میلر از ظاهرش راضی نبود، پیراهن راه راه خود را برای بوترین به تن کرد.

NFT

نیوپتس (Neopets) به یک بازی غیر رمزارزی تبدیل می‌شود

سازندگان بازی مبتنی بر ان‌اف‌تی نیوپتس متاورس (NFT Neopets Metaverse) اخیراً تغییراتی را در این پروژه به دنبال تغییر در رهبری اعلام کرده‌اند. طبق این اعلامیه، تیم اکنون بر روی یک مفهوم جدید با نام ورلد آف نیوپتس (World of Neopets) تمرکز خواهد کرد.

با این حال، تیم توضیح داد که این بازی مانند نیوپتس متاورس یک بازی مبتنی بر رمزارزی نیست. این تیم در یک پست وبلاگی نوشت:

“تصمیم گرفته شده است که از بازی نیوپتس متاورس دور شویم و این منابع را برای توسعه بازی‌ای توزیع کنیم که احساس می‌کنیم بهتر می‌تواند ارزش‌ها و دیدگاه‌های ما را منعکس کند.”

طبق گفته تیم، مجموعه نیوپتس جنسیزکالکشن (Neopets Genesis Collection)، نیوپتس پیتزاروکالکشن (Neopets Pizzaroo Collection) و نیوپتس مسترپیس (Neopets Masterpiece) همگی در بازار آزاد در دسترس خواهند بود. این تیم تاکید کرد که به حمایت از جامعه‌ای که مجموعه‌ها را پذیرفته‌اند ادامه خواهد داد. علاوه بر این، تیم اشاره کرد که کانال نیوپتس متاورس دیسکورد همچنان فعال خواهد بود.

در همین حال، سایر اعضای جامعه درخواست بازپرداخت هزینه استخراج را داشتند، در حالی که برخی سرمایه‌گذاری‌های جمع‌آوری‌شده توسط تیم را که از پروژه‌های رمزارزی شده بود، مطرح کردند.

NFT

اوپن ‌سی مجموعه NFT را با پشتیبانی استیک اتر حذف می‌کند

بازار NFT اوپن سی مجموعه‌ای را از بازار خود حذف کرده است که متشکل از NFT‌هایی بود که اتر استیک شده را نمایندگی می‌کردند. در این خصوص پیامی توسط مایک سیلاگادزه (Mike Silagadze)، مدیر عامل پروتکل استیکینگ اتریوم Ether.fi نوشته شده است.

سیلاگادزه در نامه نوشت که تمام لیست‌ها بدون هیچ گونه اطلاعیه یا هشداری از بازار حذف شدند. لیست‌های جدید نیز غیرفعال شدند و پیام‌های خطای مبهم را نشان دادند. مدیر عامل شرکت گفت که این موضوع برای روزها ادامه داشت تا اینکه اوپن ‌سی پاسخ داد که آنها به مجموعه‌هایی که هر گونه فعالیت مالی مشروط به ثبت یا مجوز انجام می‌دهند اجازه نمی‌دهند.

NFT‌های مینت شده در Ether.fan نشان دهنده اتر موجود در پلتفرم هستند. طبق این پروژه، NFT‌ها می‌توانند به عنوان تصویر نمایه مورد استفاده قرار گیرند و همچنین پشتیبانی از تمرکززدایی اتریوم را نشان می‌دهد، زیرا توسط اتر استیک شده پشتیبانی می‌شوند.

سیلاگادزه همچنین در این نامه تاکید کرده است که این شرکت با اوپن ‌سی صحبت کرده است تا اطمینان حاصل شود که پروژه قبل از راه‌اندازی آن با بازار خود سازگار است. مدیرعامل اشاره کرد که پلتفرم NFT هیچ مشکل بالقوه‌ای را در مجموعه NFT خود نشان نداده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array