به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، رابرت اف‌کندی جونیور (Robert F. Kennedy Jr.)، نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا وعده داده است که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، به تدریج از دلار ایالات متحده با بیت کوین حمایت کند.

کندی در سخنرانی اخیر خود در رویداد Heal-the-Divide PAC ادعا کرد حمایت از دلار آمریکا با آنچه او آن را «ارز سخت» می‌خواند و دارایی‌هایی مثل طلا، نقره، پلاتین یا بیت‌کوین را شامل می‌شود، می‌تواند به ثبات مجدد اقتصاد آمریکا کمک کند.

«حمایت از دلار و تعهدات بدهی ایالات متحده به وسیله دارایی‌های سخت می‌تواند به بازگرداندن قدرت دلار، مهار تورم و آغاز دوره جدیدی از ثبات مالی، صلح و رفاه در آمریکا کمک کند.»

رابرت اف کندی

حمایت کندی از صنعت کریپتو

کندی گفته است طرح مورد نظر او روندی تدریجی خواهد داشت و بسته به موفقیت طرح، مقدار حمایت از دلار تنظیم خواهد شد. وی افزود: “برنامه من در اندازه بسیار بسیار کوچک شروع خواهد شد، حتی شاید در ابتدا فقط 1٪ از اسکناس‌های چاپ شده به وسیله ارزهای سخت، طلا، نقره پلاتین یا بیت کوین پشتیبانی شود.”

علاوه بر این، کندی اعلام کرد که تبدیل بیت کوین به دلار آمریکا را از مالیات بر درآمد سرمایه معاف خواهد کرد. به عقیده او، این معافیت مالیاتی باعث تشویق سرمایه‌گذاری‌های بیشتر شده و به سرمایه‌گذاران انگیزه می‌دهد تا به جای سایر کشورهای دوستدار ارزهای رمزپایه مانند سنگاپور یا سوئیس، تجارت خود را در ایالات متحده توسعه دهند.

آخرین اظهارنظرهای کندی در حمایت از بیت کوین پس از حضور وی در کنفرانس بیت کوین 2023 که روز 19 می (29 اردیبهشت) در میامی برگزار شد، منتشر گردید. در آن زمان، او اعلام کرد که کمک‌های مالی کمپین سیاسی خود را به صورت بیت کوین نیز می‌پذیرد.

علیرغم اظهارات قبلی‌ کندی که هرگونه قرارگیری در معرض دارایی‌های دیجیتال را انکار می‌کرد، روز 9 جولای (18 تیر) فاش شد که او تا 250 هزار دلار بیت‌کوین در اختیار دارد.

گفتنی است که کندی جونیور (RFK) یکی از امیدهای بزرگ ریاست جمهوری آمریکا است که وعده‌های بسیاری در زمینه رمزارز به طرفداران خود داده است. این درحالی است که ران دیسانتیس (Ron DeSantis) نامزد جمهوریخواه ریاست جمهوری و فرماندار فلوریدا روز 14 جولای (23 تیر) قول داد در صورت انتخاب شدن، ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) را ممنوع کند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array