به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بر اساس یک پست انجمن از میکر دائو (Maker DAO)، ناشر استیبل کوین DAI وابسته به دلار، در 11 مارس (20 اسفند)، این شرکت درخواست “پیشنهاد اجرایی فوری برای کاهش خطرات پروتکل” کرده است. میکر گفت که چندین وثیقه در اختیار دارد و با توجه به کاهش غیرمعمول استیبل کوین یو‌اس‌دی کوین (USDC) که در 10 مارس (19 اسفند) آغاز شد، در معرض خطر قرار دارد. میکر دائو در حال حاضر بیش از 3.1 میلیارد USDC تحت حمایت خود دارد.

اولاً، میکر پیشنهاد می‌کند که سقف بدهی وثیقه‌های ارائه‌دهنده نقدینگی UNIV2USDCETH-A، UNIV2DAIUSDC-A، GUNIV3DAIUSDC1-A و GUNIV3DAIUSDC2-A به 0 دای کاهش یابد. در مرحله بعد، میکر می‌خواهد محدودیت‌های مینت کردن روزانه ماژول پایداری پگ USDC خود را از 950 میلیون DAI به 250 میلیون DAI کاهش و کارمزد را از 0 درصد به 1 درصد افزایش دهد تا از “دامپینگ (dumping) بیش از حد USDC” جلوگیری کند. یکی دیگر از ماژول‌های استیبل کوین، GUSD، در صورت تصویب این پیشنهاد، محدودیت استخراج روزانه آن از 50 میلیون DAI به 10 میلیون DAI کاهش می‌یابد.

میکر

میکر همچنین می‌خواهد که قرار گرفتن در معرض پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز کرو (Curve) و آوه (Aave) را به طور کامل حذف کند. به گفته میکر، کرو از قیمت ثابت 1 دلار برای USDC استفاده می‌کند، که «خطر انباشت بدهی نامطلوب را نشان می‌دهد و اگر قیمت بازار USDC به میزان قابل‌توجهی کمتر از عامل وثیقه کنونی باشد، بانک با ورشکستگی بازار بالقوه مواجه می‌شود». در حالی که آوه چنین ریسک‌هایی ندارد، با این وجود میکر اظهار داشت که “پاداش ریسک کلی آن برای سپرده‌گذاری وجوه به D3M در شرایط فعلی مطلوب نیست.”

در نهایت، میکر پیشنهاد می‌کند که سقف بدهی پروتکل به استیبل کوین USDP صادر شده توسط پکسوز (Paxos) از 450 میلیون DAI به 1 میلیارد افزایش یابد. این شرکت نوشت:

“پکسوز دارایی‌های ذخیره نسبتاً قوی‌تری در مقایسه با سایر استیبل‌کوین‌های متمرکز موجود، شامل اسناد خزانه ایالات متحده، قراردادهای بازخرید معکوس با وثیقه اوراق قرضه خزانه ایالات متحده است. آنها در مقایسه با سایر استیبل کوین‌های موجود با پتانسیل نسبتاً کمتری برای کاهش ارزش مواجه هستند.”

در 10 مارس (19 اسفند)، USDC پس از آن که ناشر آن، سیرکل (Circle)، فاش کرد که دارای 3.3 میلیارد دلار وجوهی است که در وثیقه استیبل کوین می‌باشد، از دلار آمریکا جدا شد. در زمان انتشار، USDC با قیمت 0.9025 دلار معامله می‌شود. با توجه به این اخبار، استیبل کوین DAI نیز به 0.9235 دلار کاهش یافته است.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array