به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، مارک زاکربرگ، مؤسس و مدیرعامل کمپانی متا با اظهارات جدید خود به شایعات ناگوار پیرامون اپلیکیشن جدید Threads پایان داده است.
براساس این شایعات با گذشت هر روز، از میزان کاربران فعال پلتفرم Threads، رقیب جدید توییتر، کاسته می‌شود.

او با انتشار پستی با افتخار اعلام کرد که “روزانه ده‌ها میلیون کاربر فعال برای فعالیت مجدد به Threads باز می‌گردند!”.

این اپلیکیشن با شروعی پر قدرت موفق شد در کمتر از یک هفته از زمان انتشار خود، رکورد تاریخی ثبت‌نام بیش از 100 میلیون کاربر در کمتر از یک هفته را از خود به‌جای بگذارد. با این وجود، وبسایت تحلیلی Similarweb ادعا کرده بود با گذر زمان، تعداد کاربران این پلتفرم روند نزولی را طی کرده و در کمتر از یک هفته از 49 میلیون به 23.6 میلیون رسیده است.

البته که چنین کاهشی در دوره اولیه رونمایی و آغاز به‌کار یک شبکه اجتماعی جدید اصلاً دور از ذهن نیست. معمولاً پس از سپری شدن تب‌وتاب و هیجان اولیه، بخش زیادی از کاربران “کاذب” فروکش می‌کند و Threads نیز از این قاعده مستثنی نیست.

بعد از پیوستن به موج عظیم افرادی که هیجان امتحان کردن یک محیط را دارند، کاربران وارد مرحله جدی‌تری خواهند شد: آیا این شبکه اجتماعی با روحیات من تناسب دارد؟ آیا این پلتفرم به زندگی روزانه من ربطی دارد و سپری کردن وقتم در آن ارزشش را دارد؟

در نتیجه، کاهش تدریجی میزان تعاملات کاربران در اپ Threads اتفاق جدیدی نیست، اما زاکربرگ آمار مربوط به این مسئله را یک “باخت” درنظر نمی‌گیرد؛ بلکه از آن به‌عنوان یک “بُرد” یاد می‌کند.
او با انتشار پستی در این شبکه اجتماعی نوشت: “من به شکل‌گیری جامعه آینده Threads بسیار خوش‌بین هستم. شور و شوق اولیه برای پیوستن به جامعه ما خیلی خیلی زیاد بود، اما علاوه بر آن، روزانه ده‌ها میلیون نفر برای فعالیت مجدد به Threads باز می‌گردند. این آمار از چیزی که انتظار داشتیم بسیار بهتر است.”

مدیرعامل متا ادامه داد: “برنامه بعدی ما برای باقیِ سال، تمرکز بر بهبود و ارتقای موارد پایه‌ای و حفظ بازخورد خوب فعلی خواهد بود. پایداری و اثبات این شرایط کمی زمان‌بر است، اما زمانی‌که این اتفاق بیفتد، سپس به گسترش جامعه کاربران خود تمرکز خواهیم کرد. ما بارها این مسیر را با فیسبوک، اینستاگرام و غیره طی کرده‌ایم و قلباً باور دارم Threads نیز در مسیر درستی قرار دارد.”

اظهارات زاکربرگ مهر تأییدی بر بیانات اخیر آدام موسری، رئیس اینستاگرام نیز هستند. موسری چند روز پیش گفته بود که تمرکز اصلی Threads در این بازه زمانی، “بالا بردن نرخ تعامل” نیست بلکه “گذر از هیجان اولیه و بهبود عملکرد و ارتقای شرایط کلی” است.
براساس سخنان موسری، کمپانی اصلاً پیش‌بینی چنین استقبالی از سمت کاربران را نداشته و به‌هیچ عنوان نگران ریزش‌های احتمالی کاربران نیست.

Threads

توییتر در برابر Threads

موفقیت زودهنگام Threads منجر به تشدید اختلافات میان زاکربرگ و ایلان ماسک، مالک توییتر شد. هفته گذشته، تعدادی از کاربران توییتر متوجه شدند که این پلتفرم عمداً توییت‌هایی که حاوی لینک‌های Threads هستند را مسدود می‌کند.
همچنین ایلان ماسک با تهدید کردن زاکربرگ و انتشار الفاظ ناشایست، متا را تهدید به شکایت به اتهام دزدی از “سبک و نحوه فعالیت توییتر” کرده است. حتی جک دورسی، یکی از بنیان‌گذاران توییتر در حمایت از ماسک، از پلتفرم Threads بسیار ناامید شده و نسبت به عدم اصالت و نوآوری آن ابراز تأسف کرده بود.

با همه این اوصاف، قطعاٌ کمپانی توییتر دستاورد جدید کمپانی متا یعنی پلتفرم Threads را تهدیدی برای خود به‌حساب می‌آورد. توییتر در اقدامی جدید برای مستحکم‌سازی جایگاه خود، از طرحی جدید رونمایی کرده که در آن کاربران واجد شرایط توییتر بلو می‌توانند تحت شرایط خاصی به کسب درآمد از طریق تبلیغات مشغول شوند.
حتی در طول آخر هفته گذشته نیز ایلان ماسک تغییرات جدیدی را برای بهبود تجربه کاربری و افزایش درآمد در این طرح اعمال کرده بود.

کمپانی متا به کاربران Threads وعده قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدیدی اعم از گزینه ادیت، گزینه جستجو برای پست‌های مختلف (و نه فقط پروفایل‌ها!)، امکان پشتیبانی از چند اکانت به‌صورت همزمان، ترجمه، امکان بازگشت به پستی که در گذشته لایک شده، صفحه اصلی (صفحه فالویینگ) و همچنین از همه مهم‌تر، امکان اتصال به “fediverse” (شبکه غیرمتمرکز) را داده است.

با افزوده شدن این قابلیت‌ها، بعید نیست که میزان استفاده کاربران از این اپ حتی بیشتر از گذشته شود و عملکرد Threads در حد و اندازه‌های توییتر قرار بگیرد.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array